5e boog gaat niet omhoog

1993-2002
Plaats reactie
Waarwilisiswerk
Geregistreerd lid

5e boog gaat niet omhoog

Bericht door Waarwilisiswerk » za 01 feb, 2025 15:14

Goedemiddag, laat ik een poging wagen.

Ik ben in het bezit van een 93 cabrio uit 2001.
Om de een of andere reden gaat het dak niet meer open. De 5e boog wordt wel ontgrendeld. Daar is ook alles mee gezegd.
De 5e boog wordt oog vergrendeld als ik hem met de schakelaar weer dicht wil doen.
Na ontgrendeling kan ik na 30 seconden de 5e boog wel omhoog doen. De afdekkap kan ik ook omhoog doen.
Geen natte cilinders links en rechterzijde.
Handmatig vanuit de kofferbak gaat het dak wel open zoals het zou moeten als ik dit met de handbediening doe.

Verder ziet alles er droog uit. Wel was de vloeistof uit de pomp. nadat ik deze head bijgevuld ging de 5e boog boog steeds niet open. Kan zijn dat ik na het vullen niet de juiste procedure heb gevolgd wat maakt dat de vloeistof niet in de leidingen komt. Het systeem is "self bleeding" wat volgens mij betekent dat het zelf zorgt voor het vullen van de leidingen en dat ik daarna opnieuw het niveau moet aanvullen. klopt dit?

Iemand een aanvullende gedachte op bovenstaande? Wordt gewaardeerd!

Groet

Eric

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: 5e boog gaat niet omhoog

Bericht door klaasj » za 01 feb, 2025 15:17

Als er te weinig olie aanwezig was duurt het een aantal pogingen om de druk weer op te bouwen. Heb je bij handmatig de juiste procedure gevolgd. in sommige gevallen wil het schoepenwieltje in de pomp gaan weigeren. Ik denk dat Evert van Peperstraten je vriend is.

WilNiks
Geregistreerd lid

Bericht door WilNiks » za 01 feb, 2025 18:01

Als Noordholland in de buurt van Halfweg is kan je ook bij ascabrio diagnose vragen.
Bijzonder mens. Zou al jaren met pensioen moeten zijn maar vindt autodaken te leuk of zo. :-)

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » za 01 feb, 2025 19:28

Als je olie mist lekt hij dat ergens.

Waarwilisiswerk
Geregistreerd lid

Bericht door Waarwilisiswerk » za 01 feb, 2025 21:46

Dank voor de feedback heren… ga de procedure nog een paar keer herhalen en anders de geadviseerde personen eens benaderen.

Plaats reactie