Ik stond vandaag wat langer stil en toen ik wegreed maakte de stuurbekrachtiging een vreemd geluid.
Toen ik weer reed werd het sturen steeds zwaarder en na een tijdje was de stuurbekrachtiging helemaal uitgevallen.
Ik denk dat de stuurbekrachtigingspomp kapot is gegaan maar dat is meer een gok van mij.
Wat zou het kunnen zijn en hoe zou ik het kunnen oplossen?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Stuurbekrachtiging valt uit
-
9323
- Donateur (2x)

Re: Stuurbekrachtiging valt uit
hoi,
check eerst even het peil van de stuurbekrachtigingsolie. Zwart potje rechts van de motor. Potje leeg? Kijk dan eens onder de auto, vooral ter hoogte van de radiateur en het schutbord. Als het daar nat is, heb je een lek.
check eerst even het peil van de stuurbekrachtigingsolie. Zwart potje rechts van de motor. Potje leeg? Kijk dan eens onder de auto, vooral ter hoogte van de radiateur en het schutbord. Als het daar nat is, heb je een lek.
-
Johanvh
- Geregistreerd lid
Bedankt voor je tip!
Het potje is inderdaad helemaal leeg.
Ik zal morgen bij daglicht eens kijken waar het lek zit.
Het potje is inderdaad helemaal leeg.
Ik zal morgen bij daglicht eens kijken waar het lek zit.
-
9323
- Donateur (2x)

Ik zou er voorlopig niet meer mee rijden. Want je sloopt de stuurpomp wel op deze manier en als je pech hebt het stuurhuis ook.
-
busy
- Donateur (4x)

En je gaat het vanzelf horen door enorm snerpend geluid. Zorg dat potje gevuld is als je gaat rijden. Anders laten staan zoals 9323 zegt.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Meestal gaat de drukleiding (1 van beide delen) lek, ofwel het metalen deel langs het subframe of het flex deel bij de zekeringkast onder de motorkap. Zou in elk geval snel bijvullen.
-
Johanvh
- Geregistreerd lid
Nadat ik er mee thuis ben gekomen (na een kort ritje van 2/3km) heb ik er niet meer mee gereden.
Morgen zal ik eens kijken en als het lukt bijvullen.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval!
Morgen zal ik eens kijken en als het lukt bijvullen.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval!