Hier een vraagje over het afstellen van het linker portierruit van een 9.3 cabrio bouwjaar 1998.
Het ruit sloot bij aankoop van de auto te hoog bij de A stijl en zat lager bij de B stijl, dus scheef.
De hoogte aan kunnen passen via de stelschroef.
Het groene looprolletje vervangen. Ruit zit nog steeds scheef. Nu ratelt hij ook bij het hoogste punt aangekomen.
Voordat ik alles ga demonteren en vervangen, heb ik iets over het hoofd gezien?
Alvast dank voor het meedenken.
portier raam afstellen cabrio
-
BertusDouma
- Donateur (3x)

Re: portier raam afstellen cabrio
Hoi Paul, ik kan (nog) niet meedenken met het linker achterruit issue. Reden om toch even te reageren is dat mijn linker achterruit van mijn 9-3 1999 cabrio helemaal niets doet. Voordat ik wat panelen e.d. ga loshalen: is er een goede remedie voor het oplossen van dit soort problemen. Wellicht heb jij een tip als ervaringdeskundige. Groet, Bertus.
-
klaasj
- Donateur (8x)

Dat kan maar zo het bedieningsblok in het midden zijn
-
Flip_93_x3
- Donateur

Ik had hetzelfde probleem. Het afstellen lukt niet meer omdat het raammechanisme wat versleten is. De oplossing:
- Zie : https://saabwisonline.com/images/9400/i ... 11r285.jpg
- Het afstellen gaat onvoldoende omdat er te weinig stelmogelijkheden zijn bij boutje nummer 3 (beweegt in een sleuf).
- De oplossing: Maak de sleuf naar boven toe langer (0,5 - 1 cm). Kan met een vijl, ik gebruikte een imitatie Dremel van een 'Actieve low budget winkelketen'.
- Indien nodig wel even de zwarte geleiderollen vervangen of een kwart slag draaien.
- Zie : https://saabwisonline.com/images/9400/i ... 11r285.jpg
- Het afstellen gaat onvoldoende omdat er te weinig stelmogelijkheden zijn bij boutje nummer 3 (beweegt in een sleuf).
- De oplossing: Maak de sleuf naar boven toe langer (0,5 - 1 cm). Kan met een vijl, ik gebruikte een imitatie Dremel van een 'Actieve low budget winkelketen'.
- Indien nodig wel even de zwarte geleiderollen vervangen of een kwart slag draaien.