Hallo Saabers,
Mijn project 9-3 heeft een kapot deurslot. Het is gewoonweg dol. Ik doe de auto nu dus via de passagierszijde open en op slot. Op zich niet heel erg, maar wel wat irritant. Mede omdat bij de auto maar 1 sleutel zit en deze bovendien geen afstandbediening heeft, zou ik graag een en ander verbeteren.
Nu zou ik uit een donor een complete slotenset (contact/deuren/kofferklep + 2 sleutels met afstandsbediening) kunnen overnemen. De mechanische montage is op zich eenvoudig.
Gaat dit werken of kom ik dan in de knoei met startonderbreker en het (niet) herkennen van de combinatie sleutel / auto (starten en open/dicht via AB).
Hopelijk weet iemand hoe dit zou kunnen werken.
Bedankt weer.
Groet
Sleutels en sloten
-
gj.stegeman
- Donateur

Re: Sleutels en sloten
Soms werkt het slot wel door de sleutel een extra duw te geven.
Blijft dat het slot of jouw sleutel versleten is.
Geen afstandsbediening? Mis je een banaan en heeft de sleutel geen knoppen voor de centrale vergrendeling.
Nieuwe slotenset kan, maar dan heb je wel een bijbehorende TWICE nodig om het te laten werken.
Blijft dat het slot of jouw sleutel versleten is.
Geen afstandsbediening? Mis je een banaan en heeft de sleutel geen knoppen voor de centrale vergrendeling.
Nieuwe slotenset kan, maar dan heb je wel een bijbehorende TWICE nodig om het te laten werken.
-
Bungy123
- Geregistreerd lid
Alle sloten kun je zonder problemen vervangen.
Mooiste is een complete set met 2 bijbehorende sleutels.
Voor de startonderbreking dien je de transponder uit de huidige sleutel over te zetten, dan hoef je geen Twice te vervangen.
Je kunt een losse afstandsbediening (of 2) (laten) programmeren met een Tech2.
Of je kiest voor een nieuwer type set van 2 sleutels met knoppenset, die kun je op dezelfde wijze programmeren.
In eerste instantie is 1 transponder uit je huidige sleutel nodig, daarmee kun je er vervolgens de 2e sleutel bij programmeren, zodat je 2 werkende sleutels e/o afstandsbedieningen hebt.
Mooiste is een complete set met 2 bijbehorende sleutels.
Voor de startonderbreking dien je de transponder uit de huidige sleutel over te zetten, dan hoef je geen Twice te vervangen.
Je kunt een losse afstandsbediening (of 2) (laten) programmeren met een Tech2.
Of je kiest voor een nieuwer type set van 2 sleutels met knoppenset, die kun je op dezelfde wijze programmeren.
In eerste instantie is 1 transponder uit je huidige sleutel nodig, daarmee kun je er vervolgens de 2e sleutel bij programmeren, zodat je 2 werkende sleutels e/o afstandsbedieningen hebt.
-
ikkelaurensz
- Geregistreerd lid
Top, dat klinkt wel haalbaar. Bedankt voor de tips.