Na een kleine anderhalf jaar te zijn “vreemdgegaan” met een Duitse schone, een 2006’er BMW 3-serie, ben ik als een kind zo blij met mijn 9-3. De 9-3 OG is altijd dé auto geweest die ik wilde sinds ik die als jochie ooit zag rijden, dus dat ik er nu eentje bezit is toch een droom die uitkomt.
Is deze 9-3 dan ook het droomexemplaar dat ik ooit voor ogen had? Nee. Ik zou er wel graag de SE bodykit op hebben, een Aero stuur, ALU 36 velgen, de motorkap heeft best wat steensla, het hemeltje hangt een beetje. Steel Grey is ook niet per se mijn lievelingskleur.. Maar als alleenstaande vader met een simpele baan groeit het geld me niet op de rug, jammer genoeg. En het allerbelangrijkste, hij is technisch helemaal in orde en ook geen roest of iets. De auto is altijd zeer goed onderhouden, ik heb de facturen en keuringsrapporten van 2005 t/m 2022 erbij gekregen. De vorige eigenaar was duidelijk een liefhebber en zuinig op z’n auto.
Beetje bij beetje maak ik de wagen uiteindelijk helemaal naar mijn wensen. Het opbergvakje/bakje/dingetje in plaats van de asbak, het embleem voor de motorkap en naafkappen zijn al onderweg, een mail naar Dion is zondag al verzonden. Want die 185 paarden zijn leuk, maar dat kan natuurlijk nog leuker. Morgen ga ik even naar de platenboer om nieuwe luxe kentekenplaten te laten maken.
In dit topic zal ik met regelmaat updates geven over het wel en wee van de 9-3.