problemen met automaat.. wie kan me helpen??

1984-1997
Plaats reactie
gbb
Donateur
Donateur

problemen met automaat.. wie kan me helpen??

Bericht door gbb » za 03 sep, 2005 10:21

Goedemorgen

gisteravond heb ik samen met een vriend even een stukje met de 9000 gereden.
hij reed terug, en terwijl ik het niet doorhad ( keek net even in het instructieboekje) ging hij wegrijden vanuit z'n 1 en schakelde hij zo door naar de d. zelf doe ik dit nooit omdat het daar gewoon niet voor bedoelt is.
toen hij later vanuit lagere snelheid weer optrok was het net of er een sport stand was geactiveerd. :? hij schakelt pas op over de 3000 toeren, ook als je heel weinig gas geeft. ook gaat het schakelen nu met grotere schokken. hij schakelt wel gewoon door alle versnellingen, alleen heel laat dus.
net kwam ik er ook achter dat wanneer je hem in de d zet, het even duurt voordat hij er in springt, en dit ook met een schok gaat. :?

aangezien het zaterdag is kan ik geen garage bereiken en ik heb de auto komende week wel nodig. het lijkt me een elektronisch iets omdat hij verder soms wel vloeiend schakeld, en naar de r gaat ook zoals het hoort.
komt het vaak voor dat de schakelstand sensor kapot gaat?

weet iemand of deze automaat te resetten is? kan het loshalen van de accupolen helpen? het gaat om een 9000 csi van "92.
2 jaar geleden is er een compleet nwe bak onder gekomen dus het lijkt me sterk dat hij va het 1 op de andere moment weer aan een revisie toe is. er wordt altijd heel goed en voorzichtig metd e auto omgesprongen.

ik hoop dat het zelf op te lossen is.. weer een revisie overtreft de dag waarde van zo'n auto, terwijl het verder zo'n lekkere bak is.

wie kan me helpen hiermee :?: :?:

greetz

Giel

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » za 03 sep, 2005 11:05

Heb zelf vaak met automaten manueel geschakeld, en ik kan me niet voorstellen dat dat een probleem moet/mag zijn.

gbb
Donateur
Donateur

Bericht door gbb » za 03 sep, 2005 11:20

natuurlijk mag dit geen probleem zijn. zelf doe ik dit nooit omdat ik van mening ben dat je de automaat z'n werk moet laten doen. maar sommige mensen doen het inderdaad wel regelmatig. het is echter wel opvallend dat hij daarna zo raar begon te doen. daarvoor schakelde hij echt super.
mijn gevoel zegt dat de elektronica in de war is, zo komt het op mijn over.
ben echter niet goed op de hoogte van deze bakken. ik weet dat de automaat van onze vorige v*l*o 850 te resette was.
ik hoop dat dit ook kan met deze ik weet echter alleen niet hoe.
dus als iemand iets weet.. ik hoor het graag!

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » za 03 sep, 2005 12:43

Elektronica zit er niet op.

Probeer eens met de olie en het oliefilter te vervangen.

gbb
Donateur
Donateur

Bericht door gbb » za 03 sep, 2005 15:14

het probleem is gelukkig opgelost. :D
er was iets niet goed met het gaskabel.
scheelt weer een hoop zorgen :P

gbb
Donateur
Donateur

Bericht door gbb » za 03 sep, 2005 15:29

de gaskabel bedoel ik uiteraard :roll: