Ik ben al een tijdje aan het rondneuzen en lezen op het saabforum maar hier dan mijn eerste topic.
Ik ben in het bezit van 2 saab's voor de autocross namelijk een saab 900 2.3 150pk en een saab 9000 2.3 turbo aero beide uiteraard handgeschakeld.
Laatst genoemde hangt nu defect in de brug, tijdens de laatste heat plotseling geen aandrijving meer, ik vermoedde een defect aandrijfas alleen
heb ik nu beide korte aandrijfassen gedemonteerd en zie ik hier niks geks aan.
Wanneer de auto gewoon in de versnelling staat kan ik 1 flens die uit de bak komt vasthouden / stil houden terwijl ik de ander kan draaien.
Hierbij hoor ik ook wat geschuur uit het koppelingshuis komen.
Ik ben dus bang dat de koppeling het heeft begeven??? mischien wel het hart uit de koppelingsplaat gebroken oid.
Natuurlijk direct even gekeken hoe de versnellingsbak gedemonteerd moet worden, dit lijkt me op het eerste oog ondanks de ruimte een pittige klus
Nu heb ik een aantal vragen;
1. Komt iemand dit toevallig bekend voor?
2. Klopt het dat het complete subframe er ook onder heen moet
3. Wat te doen met de ''flens'' die uit de bak komt van de linker as, kan deze blijven zitten of moet deze er af? Ik zie dat deze met een aantal torx bouten in het
versnellingsbakhuis geschroefd zit.
4. Wat te doen met de ''tussen-as''(als dit zo heet, de as die richting de rechter aandrijfas/homokineet gaat) hoe demonteer ik deze?
Zijn er verder nog tips and tricks?
Alvast vriendelijk dank voor de reacties.
P.s. beide saab's waren/zijn gered van de sloop, het waren optisch en carrosserie technisch geen fraaie exemplaren meer (voordat ik word vervloekt