Crash, boem en achterkant in elkaar
-
Alex B
- Geregistreerd lid
Re: Crash, boem en achterkant in elkaar
Na lang wachten en zoeken een schadehersteller gevonden die de achterkant kan rechttrekken voor een bedrag waarbij ik niet meteen de auto hoef te verkopen. Hij zal dan ook de achterklep, bumper, lichten en stukken tussen lichten en bumper vervangen. Het eventueel vervangen van de verfrommelde zijgedeeltes en in de juiste kleur spuiten is voor een volgende sessie.
Het ziet er naar uit dat ik tijdelijk de achterklep van de zwarte moet gebruiken. Waar de scharnieren losgemaakt moeten worden heb ik gezien, maar waar haal je de stroomkabels en ruitensproeiervloiestofslang los?
Alex
Het ziet er naar uit dat ik tijdelijk de achterklep van de zwarte moet gebruiken. Waar de scharnieren losgemaakt moeten worden heb ik gezien, maar waar haal je de stroomkabels en ruitensproeiervloiestofslang los?
Alex
-
9000-95
- Donateur

Slang kan je loshalen door de hemel iets te laten zakken. Wat de bedrading betreft, ik heb eens voor de zelfde vraag gestaan bij een sloper. De bedrading loopt door tot in de C-stijlen en daar zitten er stekkers aan die te groot zijn om door de opening te passen. Dus of je moet alle contactjes uit de connectoren peuteren en de kabel zo doorvoeren, of het wordt kniptang, soldeerbout en krimpkous.
-
Alex B
- Geregistreerd lid
Ah, dat wordt dus extra voorwerk en contacten lospeuteren. Goed dat ik een dag extra heb. Is de bekleding van de C-stijl zo los te trekken of zijn daar nog spreekwoordelijke haken en ogen waar op gelet moet worden?
Alex
Alex
-
Alex B
- Geregistreerd lid
Fast forward, auto gisteren opgehaald bij de uitdeuker. Ziet er weer een stuk toonbaarder uit, al zijn we er nog niet. Na thuiskomst het slotmechanisme van de achterklep vervangen en remlicht weer aangesloten. Toen wilde ik na een paar keer proberen de auto met de afstandsbediening op slot zetten; geen reactie. Andere dingen geprobeerd, blijken er meerdere elektrische circuits stroomloos te staan. Geen radio, geen afstandsbediening, daardoor een werkende startblokkering die de auto van starten weerhoudt. De schakelaar die alle sloten dicht en open doet stopte er ook mee. Het contactblokje achter het startslot heb ik gewisseld met een waarvan ik weet dat ie het doet, maar geen verbetering. Gaat de hoofdstroomtoevoer voor de circuits die ook met contact uit stroom horen te krijgen via het contactblokje? De stoelbediening en courtesy lights in de deuren werken ook.
Alex
Alex
-
9000-95
- Donateur

al die zaken zitten op de ongeschakelde plus, dus daar zal het contactslot blokje geen invloed op hebben. En op de rail die deze groepen voedt zit nog veel meer wat er niet uit ligt. Dus ik denk eerder aan een zekering die er uit ligt. Hoeft niet altijd zichtbaar doorgebrand te zijn, meten is weten of stop er een andere in.
Hoe de boel verdeeld zit kan je zien in de power distribution schema's: http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Saab/1 ... 0DIAGRAMS/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoe de boel verdeeld zit kan je zien in de power distribution schema's: http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Saab/1 ... 0DIAGRAMS/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Alex B
- Geregistreerd lid
Goed te weten dat het niet altijd zichtbaar is dat een zekering door is. Ik heb een stel losgetrokken en bekeken en er was niks te zien. Dus nog maar eens en met de multimeter doormeten. Wordt vervolgd.
Alex
Alex
-
Alex B
- Geregistreerd lid
Het lek is boven water, zekering 19. Daar zit de constante stroom op voor radio, antenne, edu en alarm centrale deurvergrendeling. Bij het openen van de achterklep met de afstandsbediening knalt de zekering door. Ik heb de connector van de vergrendeling in de achterklep losgetrokken en toen bleef de zekering heel. Dat is wel raar want die motor heeft op de zwarte nooit problemen gegeven. Ik zal eens gaan bestuderen of er verschil zit in de bekabeling tussen MY94 en 96. Maar in ieder geval kan ik weer
.
Alex
Alex
-
Dubbel
- Geregistreerd lid
Alex
Als je ooit een nederlandse 9000 naar noorwegen moet hebben geen probleem Mijn dochter woont in Oslo en we gaan regematig naar Noorwegen
Woon op een boerderij en heb naast een aantal goede Aero's nog 3 slopers ook Aero Een (1) met motor van minder dan 100 K Ben deze zomer sowieso weer in Noorwegen en in midden Zweden voor project
Stuur een PM als je meer wilt weten Hierbij ook nog een download voor de pdf met alle schema https://www.dropbox.com/s/lkbjzxhy6a0gc ... 1.pdf?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je ooit een nederlandse 9000 naar noorwegen moet hebben geen probleem Mijn dochter woont in Oslo en we gaan regematig naar Noorwegen
Woon op een boerderij en heb naast een aantal goede Aero's nog 3 slopers ook Aero Een (1) met motor van minder dan 100 K Ben deze zomer sowieso weer in Noorwegen en in midden Zweden voor project
Stuur een PM als je meer wilt weten Hierbij ook nog een download voor de pdf met alle schema https://www.dropbox.com/s/lkbjzxhy6a0gc ... 1.pdf?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Gele aero
- Donateur (8x)

@dubbel: mocht je jouw collectie willen uitdunnen dan hoor ik het graag! Prachtige set 9000 Aero's heb je!