Nattigheid rechtsachter

1984-1997
VanBunst
Donateur (11x)
Donateur (11x)

Re: Nattigheid rechtsachter

Bericht door VanBunst » wo 20 dec, 2017 21:05

Had een kit bij de autospeciaalzaak gekocht, weet t merk niet meer

9000-95
Donateur
Donateur

Bericht door 9000-95 » do 21 dec, 2017 12:12

Dat is inderdaad het motortje wat de klep bedient. De klep is het met zacht materiaal beklede ding achter het luchtfilter. Als de klep verticaal staat, parallel aan het filter, staat hij in de goede stand (niet recirculeren). Je kan de klep met de hand bewegen maar dat kost redelijk wat kracht. Je kan ook de stekker eraf halen en handmatig 12V op het motortje zetten met 2 draadjes. Als je contact aanzet en de recirculatieknop op het acc paneel bedient zou hij moeten draaien.

Wat er precies aan kapot gaat weet ik ook niet. Bij mijn auto deed hij het altijd prima als ik hem testte maar de volgende ochtend stond hij dan toch regelmatig weer in de recirc stand en besloeg alles. Misschien iets in de ACC unit. Ik heb me er maar niet te veel in verdiept verder en het ding afgekoppeld, is toch een functie die je nooit gebruikt. Zit al jaren zo. Als de klep niet werkt of niet is aangesloten geeft dat geen storing op de ACC.

Enig nadeel van afkoppelen is dat het iets langer duurt om de auto koel te krijgen als deze op een bloedhete zomerdag in de zon heeft gestaan. De ACC pakt in zo'n geval de recirc functie erbij (denk als als de temperatuur niet snel genoeg daalt) zodat er geen warme lucht meer van buiten getrokken wordt en het het interieur net iets sneller afkoelt.

michelvenus
Geregistreerd lid

Bericht door michelvenus » do 21 dec, 2017 13:26

Dankjewel voor de info. Het is helemaal duidelijk. Wou die klep al naar beneden drukken,maar omdat het idd aardig wat kracht koste heb ik het maar gelaten. Dan kan ik dus rustig wat meer kracht zetten. En dan trek ik de stekker er wel vanaf. Bedankt! :D

redmervand
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Nattigheid rechtsachter

Bericht door redmervand » do 25 jan, 2018 22:15

Inmiddels is mijn probleem met het vocht nog niet opgelost...
Na en een paar dagen stilstaan, met af en toe een bui, en 2 korte ritjes is er onder in de hoek van de deuropening een hoop nattigheid.
Het stoffe deel van het deurrubber is daar echt kletsnat, geel omrand. Verder links omhoog (via de wielkast zeg maar) voelt het droog aan de oppervlakte, er onder weet ik niet.
Afbeelding

Nou is de vraag, waar komt het vandaan??? :roll:

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » do 25 jan, 2018 22:40

Zou je deurpaneel eens loshalen en kijken of er nog een beschermende folie achter het deurpaneel zit. Kan zijn dat het daarlangs naar binnen druipt.

michelvenus
Geregistreerd lid

Bericht door michelvenus » do 25 jan, 2018 22:55

Daar is het bij mij ook nat zag ik laatst. Bij mij komt water via de derde remlicht kabel naar binnen. Kan het water niet van daar naar onderen lopen?

redmervand
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door redmervand » vr 26 jan, 2018 19:35

Gele aero schreef:Zou je deurpaneel eens loshalen en kijken of er nog een beschermende folie achter het deurpaneel zit. Kan zijn dat het daarlangs naar binnen druipt.
Gek genoeg voelde de deur onder niet nat gister, maar inderdaad er zit geen folie meer achter het paneel... De deur voelt ook wel vochtig/nat in het 'frame'
Maar wat zou ik er dan als nog aan kunnen doen?
michelvenus schreef:Daar is het bij mij ook nat zag ik laatst. Bij mij komt water via de derde remlicht kabel naar binnen. Kan het water niet van daar naar onderen lopen?
Ik heb onlangs de beide openingen bovenaan de kofferbakopenining dicht gekit, dus als het goed is komt het niet meer van daar...

Plaats reactie