Motorruimte opgeknapt!

1984-1997
Plaats reactie
JesterV2
Geregistreerd lid

Motorruimte opgeknapt!

Bericht door JesterV2 » do 03 aug, 2017 15:41

Dag mensen! De zomervakantie betekent tijd voor klusjes, dit is er een die ik al een tijdje wilde doen, maar geen tijd voor had.

Heb gekozen voor de geel-zwart combinatie.
Een jaar eerder had ik de DI cassette al een keer blauw gespoten, maar dat vond ik toch niks.

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding
Afbeelding

Ben zeer tevreden en trots op het resultaat!

Volgende stap is het schoonmaken van de motor ruimte en wat shine terugbrengen op die vieze slangen! Mogelijk nog het inlaatspruitstuk en inlaat spuiten. En een nieuw luchtfilter kan ook geen kwaad

Laat me weten wat je er van vindt!

harryS9K
Geregistreerd lid

Re: Motorruimte opgeknapt!

Bericht door harryS9K » do 03 aug, 2017 15:50

Ziet er goed uit!
Wellicht de DI schroefjes vervangen? :idea:

455W30
Geregistreerd lid

Bericht door 455W30 » do 03 aug, 2017 18:13

Dat blauwe was inderdaad niet echt super, dit daarentegen vind ik wel weer heel strak! Heeft dat openluchtfilter zo eigenlijk wel zin? Lijkt mij dat ie zo warme lucht aanzuigt en de eventuele vermogenswinst teniet wordt gedaan.

JesterV2
Geregistreerd lid

Bericht door JesterV2 » do 03 aug, 2017 18:50

Goeie! Ik ga eens kijken of die schroeven op te knappen zijn.

Er is geen vermogenswinst met zo'n filter. Maar wel een zeer dik geluid!
Het zou kunnen dat er warme lucht wordt aangezogen, daar ga ik eens wat op verzinnen.

sparcie
Geregistreerd lid

Bericht door sparcie » vr 04 aug, 2017 0:00

Ziet er netjes uit! Hulde!

Misschien overbodig maar heeft jouw Saab turbo een MAF? Zoja dan zou ik niet-geoliede luchtfilters nemen want kans is groot dat er oliedruppels op het flinterdunne draadje komen en dan gaat de auto minder goed lopen. En als je alleen maar geoliede kunt vinden: olie heeft een hekel aan benzine :wink:
Wordt er geen MAF maar MAP gebruikt: ignore dit.

harryS9K
Geregistreerd lid

Bericht door harryS9K » vr 04 aug, 2017 9:34

Maf zit toch alleen op de 3.0 motor?

Wat het lucht filter betreft, dat heb ik iets anders aangepakt.
Het originele luchtfilterhuis laten zitten. Ik heb de snorkel er af gehaald en een plastic pijp van 60mm op het luchtfilterhuis gemonteerd zodat deze op dezelfde plaats uitmond als de snorkel. Aansluiting van snorkel afplakken. Resultaat: iets meer aanzuiggeluid, maar motor pakt duidelijk beter op en turbo laad ook sneller. :O:
Als het nog harder moet misschien 70mm of groter diamenter pijp gebruiken. Dit laatste heb ik zelf nooit getest.
Op andere plekken in het luchtfilterhuis extra gaten boren heeft behalve meer herrie geen enkele meerwaarde!

JesterV2
Geregistreerd lid

Bericht door JesterV2 » vr 04 aug, 2017 10:56

Waar het originele luchtfilter zat, wordt nogsteeds koude lucht geleverd. het is misschien een idee om de die koude lucht wat meer richting het kegel filter te bewegen middels een flexibele plastic buis.

Plaats reactie