bobkoppert schreef:Niet sneller dan 230...dan heb je wel een serieus probleem.![]()
Zo zag ik op Nova gisteren een vrouw huilen, omdat haar buurvrouw dankzij de Postcodeloterij miljonair was geworden en zij niet. Inmiddels was er al een advocaat ingeschakeld om de Nationale Postcodeloterij een onrechtmatige daad aan te wrijven vanwege misleiding. Misschien kun je SAAB aansprakelijk stellen omdat je ouwe 9000 Aero de 240 niet meer haalt?
topsnelheid 9000 Aero
-
edwardk
- Geregistreerd lid
-
stiffler58
- Geregistreerd lid
Ik heb een keer, nadat ik mijn aerotje (bj 1993) voorzien had van een maptun stage 3 pakket (ecu stage 3, 3" downpipe, 3"inch uitlaat met sportkat, open luchtfilter)een testrit gemaakt op de duitse "autobahn". Wat de snelheid precies is geweest weet ik niet maar mijn pda'tje met tomtom 5 gaf 260 km/h aan. Bandenmaat welke ik erop heb liggen is 225-45-17 ZR, deze hebben een iets grotere omtrek dan de standaardbanden welke op de aero liggen (205-55-16). De tellernaald stond recht naar beneden buiten de schaal. Het kon volgens alles nog sneller maar de toerenbegrenzer gooide roet in het eten. Leuk om eens te proberen maar slecht voor de gezondheid , ik ben daarna maar ff gestopt bij een wegrestaurant om ff bij te komen. Bij zo'n snelheid heb je dus geen tijd om ergens snel op te kunnen reageren Het is bij die ene keer gebleven omdat de auto toch al 245.000 km op klok heeft. Ik persoonlijk vind de acceleratie/tussen acceleratie winst met het tuning pakket veel spannender.

-
easy
- Geregistreerd lid
De 9000 is inmiddels al weer 2 jaar geleden verkocht en heb mezelf al wat snellers aangeschaftbobkoppert schreef:Niet sneller dan 230...dan heb je wel een serieus probleem.![]()
Zo zag ik op Nova gisteren een vrouw huilen, omdat haar buurvrouw dankzij de Postcodeloterij miljonair was geworden en zij niet. Inmiddels was er al een advocaat ingeschakeld om de Nationale Postcodeloterij een onrechtmatige daad aan te wrijven vanwege misleiding. Misschien kun je SAAB aansprakelijk stellen omdat je ouwe 9000 Aero de 240 niet meer haalt?
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... opsnelheid
-
Maarten
- Lid van verdienste
Re: topsnelheid 9000 Aero
Niet fout, maar bijna helemaal goed.Aero_X schreef:Ik had begrepen dat er het eerste jaar een andere (grotere) turbo op zat..maar misschien zit ik hier fout
Zoals Marky al schreef zijn het allemaal Mitsubishi turbo's voor de handgeschakelde versies. Het eerste jaar werd echter gebruik gemaakt van de MHI TD04HL-15G, latere Aero's hadden een TD04HL-15T. Het verschil zit in het compressorwiel. Ze verschillen niet in grootte, maar de vorm van de compressorbladen is anders.
@Easy: 311km/u
-
Marius0404
- Donateur (7x)

gelukkig, de wagen staat nu op 306000km en rijdt nog steeds als de brandweerHet is bij die ene keer gebleven omdat de auto toch al 245.000 km op klok heeft. Ik persoonlijk vind de acceleratie/tussen acceleratie winst met het tuning pakket veel spannender.
-
harryS9K
- Geregistreerd lid
Beetje
Dat is interessant. Bij mij weten heeft de 15G een 43,38mm inducer en moet de 15T het met 41,93mm doen. De exducer is wel even groot.Maarten schreef:Het eerste jaar werd echter gebruik gemaakt van de MHI TD04HL-15G, latere Aero's hadden een TD04HL-15T. Het verschil zit in het compressorwiel. Ze verschillen niet in grootte, maar de vorm van de compressorbladen is anders.