saab 95-ng 2010 stoelverwarming

2010-2012
Plaats reactie
koelekikker
Geregistreerd lid

saab 95-ng 2010 stoelverwarming

Bericht door koelekikker » ma 11 dec, 2017 16:57

Stoel verwarming gaat automatisch uit na ca 30 sec. Het lijkt op een "high current load" beveiliging. Heeft iemand hier ervaring mee. Is het lastig / veel werk om het matje te vervangen? Auto is uitgerust met stoel verwarming en ventilatie. Heeft iemand adres van monteur die dit kan?

Gnillajt
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: saab 95-ng 2010 stoelverwarming

Bericht door Gnillajt » ma 11 dec, 2017 21:06

stoelverwarming mat is kapot. Bekend euvel. Kun je gewoon bestellen bij J&D (krijg je insignia mat met ander stickertje). Monteren is best een klusje. Ik heb het bij Velteck laten doen. Uitstekende service.

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door werli » ma 11 dec, 2017 22:39

heey
vandaag mee aan de slag geweest, er zijn matjes voor een comfort stoel en voor een sport stoel
dus ik mag binnen kort tesamen met mijn kameraad terug aan de slag
mvg werner

Retep
Geregistreerd lid

Bericht door Retep » di 12 dec, 2017 12:43

Bij mij heeft men er "beveiliging" tussengezet.

De verwarming gaat dan we uit na vb 10 min.

Parallel
Geregistreerd lid

Bericht door Parallel » do 14 dec, 2017 19:04

Gnillajt schreef:stoelverwarming mat is kapot. Bekend euvel. Kun je gewoon bestellen bij J&D (krijg je insignia mat met ander stickertje). Monteren is best een klusje. Ik heb het bij Velteck laten doen. Uitstekende service.
Heeft deze Insignia mat een langere levensduur dan de matjes die er standaard in zitten? Of zijn het dezelfde?

Gnillajt
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Gnillajt » do 14 dec, 2017 20:14

Geen idee. Matje zit er net een dikke maand in. Misschien iemand anders met praktijkervaring?

N207
Donateur
Donateur

Bericht door N207 » do 14 dec, 2017 20:45

Volgens mijn garage is een origineel Saab-matje (van Orio) goedkoper dan een GM-matje (Insignia). Of het kwalitatief uitmaakt weet ik niet.
Morgen wordt bij mij het matje aan de bijrijderskant voor de tweede keer vervangen.

Is inderdaad een bekend euvel van de NG. Een keer te hard met je knie in de stoel en het kost je een nieuw matje.

Retep
Geregistreerd lid

Bericht door Retep » do 14 dec, 2017 21:06

Vraag om er een extra weerstand in te zetten.

Neem anders een contact op met Saabsupply. Correcte afhandeling.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 09 mei, 2019 13:29

Retep schreef:
di 12 dec, 2017 12:43
Bij mij heeft men er "beveiliging" tussengezet.
De verwarming gaat dan we uit na vb 10 min.
Wat is de gedachte hier achter? Dat ie minder warm wordt, en dus niet zo snel uit de beveiliging klapt?
Ik heb bij de bestuurdersstoel last van wat TO beschrijft, maar heb nog wat andere dingen te adresseren (koplamp en LED bar) en vindt de stoelverwarming die nog wel warm wordt wat lager qua prio.

Plaats reactie