Ben benieuwd waar ie gaat belanden...
*** UPDATE 29 OKTOBER: de wagen is verkocht en gaat terug naar z'n geboorteland ***
https://9-5sc2012.com/for-sale-saab-9-5 ... urbo6-xwd/

De reden voor Josef Zabel is dat hij inmiddels dik in de 70 is, met een aantal gezondheidsproblemen kampt en het tijd vindt om z'n enorme verzameling langzaam af te gaan bouwen.John schreef:Ik ben wel benieuwd waarom de beste man deze Saab weg doet.....
Nu is bijvoorbeeld een Porsche 356B bijzonder, de Porsche tracktor ook, net als de Mantiz, de "Toyota" Aston Martin en zo voorts, maar van alle is de 9-5 wel het meest bijzonder.
Java bruin is een kleur die -afhankelijk van het soort licht en de intensiteit ervan- een andere kleurnuance laat zien. Soms lijkt het zwart, dan weer bruin en dan weer een lila-achtige glans; dat maakt 'm wat mij betreft ook zo mooi.RoelandV schreef:De lakkleur op de foto's doet wat vreemd aan.
Klopt. Is een van de dertien 9-5NG SportCombi's die in de pre-productie workshop "Frickeboa" in Trollhättan in elkaar zijn gezet. Elk van die dertien heeft een specifiek testdoel gehad, waardoor de uitvoeringen van deze auto's afweken van de normale Linear/Vector/Aero auto's die later van de gewone productielijn zijn gekomen.DionHPT schreef:valt me nu pas op dat het een V6 is zonder Drive Sense...
grappig