Heb onlangs een maand geleden mijn distributieriem stuk gehad terwijl ik aan het rijden was.
De kilometerstand was 110.000 km nog thans was mij verteld dat deze moest vervangen worden op 150.000 km of na 10 jaar.
Resultaat 3300€ kosten,zodus wees op tijd om de riem te vervangen ong.100.000 km beter te vroeg.
Opgepast saab 95 2.0 ttid xwd aero
-
mfvb
- Donateur

Re: Opgepast saab 95 2.0 ttid xwd aero
pff dat is zuur. Bij de TTID is het na 120.000km, maar dat zou dus ook te laat kunnen zijn.
-
Davione
- Geregistreerd lid
Heeft met vele verschillende zaken te maken, misschien heb je gewoon pech gehad en zullen anderen er met gemak 150.000km halen.
-
GJV 99 CC
- Geregistreerd lid
Meestal heeft het breken van de riem een andere oorzaak.
Deze riemen halen normaal de 150.000 km makkelijk. (De 1.9 en 2,0 L dieselmotoren)
Wat ik een enkele keer gezien heb is dat de waterpomp was vastgelopen. Komt heel weinig voor, maar toch.
Daarom is het verstandig om bij de riemwissel ook de waterpomp te vervangen.
Deze riemen halen normaal de 150.000 km makkelijk. (De 1.9 en 2,0 L dieselmotoren)
Wat ik een enkele keer gezien heb is dat de waterpomp was vastgelopen. Komt heel weinig voor, maar toch.
Daarom is het verstandig om bij de riemwissel ook de waterpomp te vervangen.
-
Spatje
- Donateur (3x)

Drijft de distributieriem de waterpomp aan bij deze motoren? DOet de multiriem toch?
-
jansen
- Donateur (7x)

Jazeker en daarom ook altijd mee vervangen met de distributieriem.Drijft de distributieriem de waterpomp aan bij deze motoren?
Reden: Quote verwijderd
-
Retep
- Geregistreerd lid
Bij mij was de distributieriem bij 85.000 km al te horen