Gezamelijke rijvaardigheidstraining 31 januari

Op dit forum kun je alles lezen over meetings die door Saabforumleden worden georganiseerd.
Plaats reactie
hannes85
Geregistreerd lid

Gezamelijke rijvaardigheidstraining 31 januari

Bericht door hannes85 » ma 24 nov, 2008 13:01

In het kort;

-Wanneer? zaterdag 31 januari 2009
-Wat? rijvaardigheidstraining met eigen auto
-Waar? Lelystad
-Hoe lang? Gedurende de gehele dag
-Kosten? 165 Euro p.p. voor bestuurders boven de 26 en 149 p.p. voor de jongere.

-----
Aan alle deelnemers!

Om in te schrijven als volgt, elke deelnemer betaalt zijn eigen factuur, daarom is het belangrijk dat ook elke deelnemer online inschrijft, kies dan bij betaalmogelijkheid, de online machtiging en vul daar svp rekening nummer 123456789 in, en vermeld svp bij naam: JENAAM / Groep Laene dan snappen wij dat de boeking bij deze groep hoort. Je krijgt vervolgens direct een bevestiging per e-mail, lees deze svp goed door, de nota ontvang je per post, we verzoeken je deze binnen de betaaltermijn te voldoen waarna je inschrijving definitief is. Kijk even goed welke inschrijf URL je gebruikt, deelnemers onder de 26 jaar de Youngdriver aanbieding en de andere deelnemer rijvaardigheidstraining weekend. Het overeengekomen bedrag is € 165,-- per normale inschrijving en € 149,-- voor de Youngdrivers.

URL inschrijfmodule: www.prodrivetraining.nl/rvt

Let op; het bedrag aangegeven in de factuur die je via de e-mail krijgt is niet het bedrag dat je moet betalen, dit wordt aangepast in de factuur die je via de post ontvangt.

-----
Deelnemers;

Hannes85 (ingeschreven)
Ferry (ingeschreven)
Taaffert (ingeschreven)
ArjenH (ingeschreven)
Screwdriver (ingeschreven)
John (ingeschreven)
Sanderzwart (ingeschreven)
gfgf (ingeschreven)
Scarabee (ingeschreven)
Roccoh (ingeschreven)
vriendin Roccoh (ingeschreven)

Sjoerd* (als hij tegen die tijd zijn rijbewijs heeft). Mocht het Sjoerd niet lukken dan hebben we Marc van Beek als twaalfde.

*Onder voorbehoud

------
Er zit lunch en een bittergarnituur bij inbegrepen dus laat de boterhamzakjes maar thuis :)!.

Voor een indruk van de training;
http://www.prodrivetraining.nl/pdt_trn_ ... _info2.php

Je rijdt met je eigen auto (waarom zou je anders de cursus nodig hebben right....?). Ook is deze gewoon verzekerd;

http://www.prodrivetraining.nl/pdt_trn_ ... _info4.php

Tijdens de onderdelen van de RijVaardigheidsTraining is uw eigen (lease) auto gedurende de uitvoering van de cursusonderdelen daarnaast door Prodrive Training B.V. secundair casco verzekerd*. Voor details verwijzen wij naar de Algemene Voorwaarden, artikel 15.6. Het eigen risico bedraagt € 250,--. Bij een schade dient derhalve gewoon een schadeformulier te worden ingevuld en opgestuurd naar de verzekeringsmaatschappij.

Ton77
Geregistreerd lid

Bericht door Ton77 » ma 24 nov, 2008 13:12

leuk idee!

hou het hier in de gaten mbt. de evt. data

DiedX
Geregistreerd lid

Bericht door DiedX » ma 24 nov, 2008 13:14

Klinkt zeker interessant. Zelf ben ik persoonlijk blut, maar ik houd het in de gaten!

sanderzwart
Geregistreerd lid

Bericht door sanderzwart » ma 24 nov, 2008 17:48

Goed idee. Ik hou mij aanbevolen.

vincde
Geregistreerd lid

Bericht door vincde » ma 24 nov, 2008 17:53

Is absoluut aan te raden. maar ehhh het is een ANTI slip cursus.
Ik heb het bij slotemaker gedaan en het was echt een geweldige belevenis. Reed toen nog met een chevy Van en heb daar aan het eind van de dag nog mee gereden. Je leert een slip te beheersen en er uit te komen, je leert remmen, wegrijden op een gladde helling enz enz.
Leuk was met het remmen testen ik reed tegen een Volvo met alle veiligheids voorzieningen en ik met mijn chevy met 2300Kg en geen ABS stond 8 meter eerder stil bij een snelheid van 50km/u. Verbaasde mij zelf wel.
Maar even terug on topic, indien bij slotemaker en de prijs is intressant wil ik ook meedoen. (een chevy van is toch wel wat anders dan een saab)

gr Vincent

AlexJ
Donateur
Donateur

Bericht door AlexJ » ma 24 nov, 2008 18:15

Lijkt me zeer nuttig!
Afhankelijk van datum en prijs ben ik er bij.

De Teng
Geregistreerd lid

Bericht door De Teng » ma 24 nov, 2008 18:19

AlexJ schreef:Lijkt me zeer nuttig!
Afhankelijk van datum en prijs ben ik er bij.
+1

Ik ben gisteren vanuit Friesland naar Utrecht gereden. Mijn hemel wat een onverantwoorde automobilisten kent Nederland toch. Veel sneeuw, wind en een gladde weg... ik ging niet harder dan 80 km/h. Ik ben geen mietje in het verkeer, maar rijd zeker wel verstandig. Daarbij hield ik nog heel veel ruimte over tov de persoon voor mij. Plotseling knalde een Vectra me met minstens 120 km/h voorbij.... dan kan je wel denken dat je kunt autorijden en dat je een veilige auto hebt, maar dit gaat nergens over.

Kortom 1: daar wil ik niet bij horen
Kortom 2: goed idee!

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » ma 24 nov, 2008 18:32

Rijd je bij zo'n cursus eigenlijk met je eigen auto? Op zich belangrijk dat je die kunt 'beheersen' ipv een 'demo auto' van hun, maar ik zou het mijn auto eigenlijk niet aan willen doen, zo'n hele dag 'raggen' :oops:

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » ma 24 nov, 2008 20:18

Count me in.

Wat zijn de mogelijkheden? Waar kunnen we terecht?

robertw

Bericht door robertw » ma 24 nov, 2008 20:33

ik heb dit ooit een tijd geleden getracht te organiseren voor het saabforum, ik weet niet meer waarom dat niet doorging, maar zet ons (mij en maria) maar op de lijst!

/rw

ArjenH
Geregistreerd lid

Bericht door ArjenH » ma 24 nov, 2008 21:12

Mij lijkt het ook wel wat, als het een anti-slip training wordt ga ik mee om te kijken, heb dat al erg vaak gedaan, maar als het een rijvaardigheids training wordt ben ik ook van de partij !

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » ma 24 nov, 2008 21:47

Waar gaat dit plaatsvinden?

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » ma 24 nov, 2008 22:12

Van de zomer heb ik er één in Lelystad gedaan bij de ANWB. Erg leuk en leerzaam, goede faciliteiten ook. Je mag het ook in je eigen auto doen, voor zover ik weet.

ArjenH
Geregistreerd lid

Bericht door ArjenH » ma 24 nov, 2008 22:14

@ Jan, was dat anti slip of rijvaardigheid ? Laatste denk ik....?

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » ma 24 nov, 2008 23:00

Neen, anti-slip. Mooi centrum, met een gladde helling, gladde bocht en gladde rotonde. Je doet ook remproeven en uitwijk-proeven. Het mooiste vond ik toch wel het corrigeren van een geforceerde achterwielslip... daar hebben ze een speciaal appraat voor die de achterwielen een zwieper geeft als je er overheen rijdt.

Plaats reactie