witte 99CC meeting

Op dit forum kun je alles lezen over meetings die door Saabforumleden worden georganiseerd.
Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: 99cc

Bericht door Style&Co » ma 04 sep, 2006 13:05

Thom schreef:eh - had ik ik er ook bij kunnen zijn met een 99cc met alleen een wit dak??? :wink:
of met je witte 99 turbo2?

Thom, je zou eigenlijk zelf eens een mooie foto moeten maken in het weiland met jouw collectie 99's! (zilvergrijs, bruin, bordeauxrood, wit, rood)

gkleinwillink
Geregistreerd lid

Bericht door gkleinwillink » ma 04 sep, 2006 14:47

ja t was een bijzondere bijeenkomst. Het moment op de driebaans snelweg met drie 99cc naast mekaar was wel erg cool!

Ik als eigenaar van de tweede van links wil bij deze laten weten dat de mijne te koop is. Ik ben onlangs gaan samenwonen in amsterdam en we hebben nu 3 auto's en 1 parkeervergunning. Dus als er een liefhebber is hoor ik het wel. Hij heeft 90dkm gereden, 2 jaar geleden zelf uit zweden gehaald.

Groet,
gerben
0618372666

orville
Geregistreerd lid

Bericht door orville » ma 04 sep, 2006 16:22

gaaf!! ziet er heel leuk uit!

leuk initiatief zeg

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 10 mei, 2007 11:41

gkleinwillink schreef:Ik als eigenaar van de tweede van links wil bij deze laten weten dat de mijne te koop is.
nu niet meer 8)
grappig dat het zo lang onopgemerkt is gebleven [want ook elders op het forum nog eens tussen neus en lippen gezegd].

FrostRacing
Geregistreerd lid

Bericht door FrostRacing » do 10 mei, 2007 21:46

Dat is dan al de tweede die van eigenaar gewisseld is....
eind december heb ik de 99 CC van nssn'99 overgenomen.
Deze is inmiddels technisch aardig onderhanden genomen en aangepast voor het rijden van historische rally's.

Zijn de ander 2 nog wél in dezelfde handen :?:

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 10 mei, 2007 22:06

ah, ik vroeg me al af of die van jou nou de 5e zou zijn, of 1 van die 4.

wat heb je zoal aangepast? ik ben namelijk ook geinteresseerd - overigens, mag een LPG installatie in de auto zitten volgens de voorschriften? Er gaat namelijk eind van de maand LPG inkomen.

ik neem aan dat dat op zich voor historische rallye's geen probleem zou hoeven zijn, zo lang je tijdens zo'n rit op de originele uitrusting rijdt, toch?

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » vr 11 mei, 2007 8:49

FrostRacing schreef:Zijn de ander 2 nog wél in dezelfde handen :?:
Jurson heeft een uitstapje naar een 99T CC gehad, maar is inmiddels weer terug bij zijn oude vertrouwde 99CC.

Jurson
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Jurson » vr 11 mei, 2007 10:24

Paul99 is right.

De 99 rechts (met bouwlampen) op de foto is (nog/weer) in mijn bezit. Ik gok dat de 4e (2e van rechts) ook nog niet van eigenaar is verwisseld.
Er is overigens nog een 5e witte 99cc in NL en die staat vaak in Aduard. Deze heeft alleen een andere kleur binnenbekleding, de eigenaar is vooralsnog onbekend.

Tijd voor een nieuwe rendez-vous...... :idea: eventueel met alle andere 99cc-tjes

FrostRacing
Geregistreerd lid

Bericht door FrostRacing » vr 11 mei, 2007 10:39

jelger schreef:wat heb je zoal aangepast? ik ben namelijk ook geinteresseerd - overigens, mag een LPG installatie in de auto zitten volgens de voorschriften? Er gaat namelijk eind van de maand LPG inkomen.

ik neem aan dat dat op zich voor historische rallye's geen probleem zou hoeven zijn, zo lang je tijdens zo'n rit op de originele uitrusting rijdt, toch?
Wees gerust, bij die van mij is in oktober vorig jaar een LPG-tank ingebouwd. Volgens de reglementen voor historische rally's en originaliteit van de auto's hoeft het geen probleem te zijn, je hebt alleen wel extra ballast achterin liggen...bij de mijne hebben we de achteras vervangen en
zwaardere schokbrekers gemonteerd, hangen doet ie nu een stuk minder. Daarnaast een "zwaardere"radiateur ingebouwd en de hele remmerij aangepakt en grotendeels vervangen

Overige aanpassingen moet je meer zien in de trant van een grondige technische controle, waarbij echt alles is aangepakt wat nodig was.
Maar dat merk je nu ook wel! De auto moet in originele staat zijn, dus ik heb er verder geen gekke dingen aan gedaan, kan alleen maar problemen geven.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » vr 11 mei, 2007 10:39

Jurson schreef:Tijd voor een nieuwe rendez-vous...... eventueel met alle andere 99cc-tjes
lijkt me een goed idee... 8)

FrostRacing
Geregistreerd lid

Bericht door FrostRacing » vr 11 mei, 2007 10:40

Jurson schreef:Tijd voor een nieuwe rendez-vous...... :idea: eventueel met alle andere 99cc-tjes
Doe eens een voorstel! Hoe zijn we geografisch verspreid over Nederland?

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » vr 11 mei, 2007 10:44

FrostRacing schreef:Wees gerust, bij die van mij is in oktober vorig jaar een LPG-tank ingebouwd. Volgens de reglementen voor historische rally's en originaliteit van de auto's hoeft het geen probleem te zijn, je hebt alleen wel extra ballast achterin liggen...bij de mijne hebben we de achteras vervangen en
zwaardere schokbrekers gemonteerd, hangen doet ie nu een stuk minder. Daarnaast een "zwaardere"radiateur ingebouwd en de hele remmerij aangepakt en grotendeels vervangen
duidelijk. Hoe heb je de tank geplaatst? dwars achter de achterbank? Is niet mijn favoriete orientatie/plaats, maar in lengterichting rechts is bij een CC ook niet zo praktisch ivm de ruimteverslindende band aan de andere zijde, en de toegang tot het bergvak onderin. En waar heb je de dop/vulaansluiting geplaatst?
Overige aanpassingen moet je meer zien in de trant van een grondige technische controle, waarbij echt alles is aangepakt wat nodig was.
Maar dat merk je nu ook wel! De auto moet in originele staat zijn, dus ik heb er verder geen gekke dingen aan gedaan, kan alleen maar problemen geven.
hoe ver zou je mogen gaan met carburateur "tuning" ?

Jurson
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Jurson » za 12 mei, 2007 22:10

FrostRacing schreef:Doe eens een voorstel! Hoe zijn we geografisch verspreid over Nederland?
Volgens mij is de verspreiding iets van Amsterdam, Baarn, Wijchen en Eindhoven.
Dat zal dan dus iets in de buurt van Utrecht worden, Bunnik oid dus.
Ik ben hier wel weer voor te porren.

't Wordt voor mij dan wel na half Juni ivm vakantie.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » zo 13 mei, 2007 1:26

ik woon in Den Haag --> amsterdam vervalt.

FrostRacing
Geregistreerd lid

Bericht door FrostRacing » zo 13 mei, 2007 9:55

jelger schreef:duidelijk. Hoe heb je de tank geplaatst? dwars achter de achterbank? Is niet mijn favoriete orientatie/plaats, maar in lengterichting rechts is bij een CC ook niet zo praktisch ivm de ruimteverslindende band aan de andere zijde, en de toegang tot het bergvak onderin. En waar heb je de dop/vulaansluiting geplaatst?

hoe ver zou je mogen gaan met carburateur "tuning" ?
Gastank ligt bij mij achter de achterbank, vulaansluiting hebben ze (netjes) onder de auto weggewerkt, is aan de rechterachterkant tegen het frame van de trekhaak gezet. Géén extra gat in het plaatwerk dus!

Wat carburateur-tuning betreft, die hou ik voorlopig even standaard (dubbel), ga later wel eens informeren of het toepassen van bijvoorbeeld een (dubbele) Weber is toegestaan. Zit nog wel te denken aan een ander (sport)luchtfilter, denk dat die er op termijn nog wel op komt.

Wat locatie betreft, is er iemand die in de buurt van Driebergen-Zeist een leuke locatie kent?

Plaats reactie