Hallo,
Ik heb als sinds het tunen (bij Rica) het probleem dat ie rond de 4200 tpm heftig begint te bokken. Na inmiddels 3 dagen bij ALround te hebben gestaan, waarbij ze eerst dachten dat de injectors van Vialle te kort open bleven (intussen zitten de grotere bruine injectors erin - tot een 65 pk), hebben ze gisteren geconstateerd dat er juist teveel gas rond dat toerental ingespoten wordt en dit niet verbrand wordt met tot gevolg het bokken.
Het schijnt dat de tuner rond dat toerental heftig benzine in laat spuiten teneinde de boel koel te houden. Dat neemt ie bij Lpi over en je hebt bovengenoemd feestje te pakken. Nu gaan ze kijken of ze dit softwarematig op Lpi iets kunnen matigen, waardoor de verbranding goed blijft gaan. Zelf vind ik het een waarachtig verhaal. Zijn er mensen die dit kunnen onderschrijven?
vialle en tuning
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

ben absoluut geen expert maar wat ik weet is dat de gasinjectoren de benzine-injectoren 'volgen' qua gedrag. Dus alstie extra benzine inspuit tbv smering dan zal ie dat ook doen met de gasinjectoren.
Zou bijna zeggen dat je de oude injectoren (50 pk) er weer in zou kunnen zetten omdat die minder capaciteit hebben
wedervraag: Zijn trouwens de standaard gasinjectoren en de 65pk gasinjectoren zondermeer uitwisselbaar zonder softwarematige aanpassingen????
Zou bijna zeggen dat je de oude injectoren (50 pk) er weer in zou kunnen zetten omdat die minder capaciteit hebben
wedervraag: Zijn trouwens de standaard gasinjectoren en de 65pk gasinjectoren zondermeer uitwisselbaar zonder softwarematige aanpassingen????
-
jaapdeunk
- Geregistreerd lid
Kan me een verhaal van Psychotic herinneren dat hij destijds ook problemen had met zijn (Maptun) getunede 1.8t op LPi. Na het flashen van de Lpi software met de software voor een 2.0t was bij hem het probleem opgelost... Dus wellicht kun je dat nog aan je gasboer voorstellen?
(zou anders maar eens ff op dit forum naar het exacte verhaal)
(zou anders maar eens ff op dit forum naar het exacte verhaal)
-
neet01
- Geregistreerd lid
lpi
Thanx vast voor de info. Of er zonder meer grotere injectors in kunnen zonder SW aanpassing betwijfel ik - bel mesman of alround lpg hierover. Die weten het vast wel.
Vwb die 20t sw? Ik betwijfel of ze bij Vialle specifieke sw gebruiken per auto en type. Inderdaad volgt deze software de ecu vd auto. Maarr ik kan ze er wel op wijzen, wie weet.................
Thanx anyway. Nog meer mensen met eerstgenoemde ervaring?
Vwb die 20t sw? Ik betwijfel of ze bij Vialle specifieke sw gebruiken per auto en type. Inderdaad volgt deze software de ecu vd auto. Maarr ik kan ze er wel op wijzen, wie weet.................
Thanx anyway. Nog meer mensen met eerstgenoemde ervaring?
-
elvirisimo
- Geregistreerd lid
-
jwaterink
- Donateur (6x)