Ik weet niet hoe het andere LPG-rijders vergaat, maar die van mij lijkt erg éénkennig waar het gaat om het merk LPG.
Op BK-gas totaal geen problemen, lekker fel en schokvrij.
Maar als het even een beetje ander soort merk is gaat ze wat sputteren en protesteert ze voornamelijk bij het flink gasgeven in de lagere toerentallen.
Is dit herkenbaar voor iemand ? Of ligt het aan mij ...
Eénkennig ??
-
elvirisimo
- Geregistreerd lid
-
Julius C.
- Geregistreerd lid
Als ik héél eerlijk moet zijn...ook ik had zo nu en dan last van de CEL na snelwegrit, remmen, terugschakelen en dan weer gas geven in de bocht (alleen in bochten naar rechts, nooit naar links).
Nu voel ik meteen dat de motor begint te sputteren en switch dan direct over naar benzine en het euvel is opgelost voordat de CEL begint te branden. Na een paar seconden schakel ik weer over naar gas en geen problemen meer.
Als ik BK tank overkomt mij dit één keer in de twee a drie weken; op een ander merk (helemaal witte pomp, zoals de Makro bv.) op dagbasis bijna.
Voor die 4 cent meer tank ik alleen nog maar Shell BK.
Nu voel ik meteen dat de motor begint te sputteren en switch dan direct over naar benzine en het euvel is opgelost voordat de CEL begint te branden. Na een paar seconden schakel ik weer over naar gas en geen problemen meer.
Als ik BK tank overkomt mij dit één keer in de twee a drie weken; op een ander merk (helemaal witte pomp, zoals de Makro bv.) op dagbasis bijna.
Voor die 4 cent meer tank ik alleen nog maar Shell BK.
-
Dobrov
- Geregistreerd lid
Ik ben blij jouw bericht te lezen Julius, ik begon al aan mezelf te twijfelen ..
Jouw verhaal had dat van mij kunnen zijn. Inderdaad gesputter bij (lange) bochten naar rechts zoals bijvoorbeeld op een klaverblad en ja, dan is het terugschakelen op benzine even een noodzaak.
Daarna geen centje pijn hoor, maar eens in de zoveel tijd gebeurt dat.
Maar bij BK gewoon minder dan bij 'vreemd' gas ...
Jouw verhaal had dat van mij kunnen zijn. Inderdaad gesputter bij (lange) bochten naar rechts zoals bijvoorbeeld op een klaverblad en ja, dan is het terugschakelen op benzine even een noodzaak.
Daarna geen centje pijn hoor, maar eens in de zoveel tijd gebeurt dat.
Maar bij BK gewoon minder dan bij 'vreemd' gas ...
-
jwaterink
- Donateur (6x)

Ik had destijds hetzelfde. Alle pompen doen in de omgeving van Hardenberg BK autogas behalve de pomp aan de bruchterweg bij de VW dealer. Daar zit een "vrije pomp". Met die rommel ging de auto na 125km (had 200km reikweidte) stotteren en overslaan. Na bijtappen met BK, werd het minder. Tank dan na 200km weer vullen problemen weg, goed rijden tot tankje bijna leeg.
Heb het later nog een keer weer geprobeerd met hetzelfde resultaat. Sindsdien nooit weer geprobeerd. Ik had een Vialle LPI installatie. Ik kan mij voorstellen dat zo'n lpi installatie er gevoeliger voor is dan een oude saab classic met een verdamper installatie. De Volvo 240 VAN van ons werk werd daar wel altijd getapt (was 9 cent goedkoper dan de andere BK stations). Die werd er namelijk niet warm of koud van wat voor rommel erin werd gepompt.
Heb het later nog een keer weer geprobeerd met hetzelfde resultaat. Sindsdien nooit weer geprobeerd. Ik had een Vialle LPI installatie. Ik kan mij voorstellen dat zo'n lpi installatie er gevoeliger voor is dan een oude saab classic met een verdamper installatie. De Volvo 240 VAN van ons werk werd daar wel altijd getapt (was 9 cent goedkoper dan de andere BK stations). Die werd er namelijk niet warm of koud van wat voor rommel erin werd gepompt.