geheime gastank inhoud? lekker of toch niet?

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
kokopelli
Geregistreerd lid

geheime gastank inhoud? lekker of toch niet?

Bericht door kokopelli » vr 23 nov, 2007 18:10

Hallo saab vrienden,

Mijn 9-3 op lpg heeft wat vreemds meegemaakt. Heb onlangs getankt met een tank die nog meer dan halfvol was. Tot mijn verbazing ging er 45 liter in. Zojuist weer getankt met nog een groen en het reserve lichtje aan gas erin. Dikke 520 kilometers gereden en er ging maar(!) 42 liter in?

Nu heb ik het idee dat de voorlaatste keer er op de één of andere manier meer gas inging dan voorheen. Nu vind ik dat een lekker gegeven (hoef je niet zo vaak te tanken), maar hoe kan dit nu?

Heeft iemand een oplossing voor dit probleempje?

Alvast bedankt.

Kokopelli

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » vr 23 nov, 2007 18:18

je 80% vullingsbeveiliging heeft een keer geweigerd...zie ook tanktuning hieronder ergens.

kan risicovol zijn.

Koert
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Koert » za 24 nov, 2007 18:20

Ik zou eerder de vlotter van de niveaumeter verdenken. De schaalverdeling van de meter is niet echt nauwkeurig (4 lampjes voor leeg-vol) en de vlotter blijft nog wel eens hangen/plakken.

kokopelli
Geregistreerd lid

Bericht door kokopelli » di 27 nov, 2007 22:09

bedankt voor de info. Denk inderdaad dat de begrenzer niet helemaal correct functioneerd. Ga er wat aan laten doen.

Reageer wat laat. Had mijn e-mail adres voor het forum veranderd (krijg enorme hoeveelheden spam op het oude) en ben nu pas weer toegelaten op het forum. 8) :roll:

Ciao,

kokopelli

Plaats reactie