Het verbruik van de 9 - 5 op gas is...
-
be68an
- Geregistreerd lid
Het verbruik van de 9 - 5 op gas is...
Deel je verhalen met andere lezers...
Met vriendelijke groet,
Johan
Met vriendelijke groet,
Johan
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
-
Bubba
- Geregistreerd lid
9-5 Aero automaat (4-traps) MY01 met Prins VSi (4 grote injectoren):
Dagelijks gebruik plm. 1:8,0 (binnenwegen + dorp)
Weekend gebruik plm. 1:9,3 (80% snelweg 126 km/u op CC)
Autobahn gebruik plm. 1:6,5 (plm 235 km/u) / 1:7,5 (plm 185 km/u)
En dan natuurlijk ook nog 1 tank VPower100 per plm. 8000 km (plm. 1:120)...
Maak ook veelvuldig gebruik van de "S"-stand
Dagelijks gebruik plm. 1:8,0 (binnenwegen + dorp)
Weekend gebruik plm. 1:9,3 (80% snelweg 126 km/u op CC)
Autobahn gebruik plm. 1:6,5 (plm 235 km/u) / 1:7,5 (plm 185 km/u)
En dan natuurlijk ook nog 1 tank VPower100 per plm. 8000 km (plm. 1:120)...
Maak ook veelvuldig gebruik van de "S"-stand
-
sirdancelot
- Geregistreerd lid
Ik schat dat ik gemiddeld zo rond de 1 op 9 doe. Ik heb de auto nog niet zo heel lang dus weet het niet heel zeker. Het is een 9-5 estate 192 pk, Vialle installatie. We rijden er momenteel trouwens veel korte stukjes mee. Rij ik snelweg dan zal het rond de 1 op 10 zijn (zo heel hard kan je in NL niet en autobahn heb ik nog geen weet van.
-
Ernsth
- Donateur (2x)

-
MacGriffin
- Geregistreerd lid
-
Vyv
- Moderator + Donateur

-
sirdancelot
- Geregistreerd lid
Afgelopen weekend is mijn vrouw weggeweest met de auto; >90% snelweg. De SID gaf 8,8/100km aan!!! Nou heb ik het gevoel dat die SID-weergave hierin niet betrouwbaar is, bij tanken echter bleek het toch echt bijna 1 op 10,5 te zijn!! Vind ik niet gek voor zo'n zware bak.
Vandaag zelf weer gereden (veel stad- en korte stukjes) ik kom dan toch idd zo rond de 1 op 8,5 uit. Gemiddeld zal het er dus ergens tussen zitten
Vandaag zelf weer gereden (veel stad- en korte stukjes) ik kom dan toch idd zo rond de 1 op 8,5 uit. Gemiddeld zal het er dus ergens tussen zitten
-
ljane
- Geregistreerd lid
SAAB 9-5 2.3T Vector uit 2004
Automaat
Vialle LPi installatie
Rijdt vanaf 0KM op gas
Ongeveer 85% snelweg kilometers. Als de motor warm is trap ik het gas altijd zo in dat de turbo naad aan het einde van het gele vlak zit. Zo nu en dan eens een kickdown.
Op LPG gemiddeld 1 op 7. Schommelingen varieren hooguit tussen de 1 op 6.8 en 1 op 7.2
Op benzine gemiddeld 1 op 10. Schommelingen varieren tussen de 1 op 9 en 1 op 11
Automaat
Vialle LPi installatie
Rijdt vanaf 0KM op gas
Ongeveer 85% snelweg kilometers. Als de motor warm is trap ik het gas altijd zo in dat de turbo naad aan het einde van het gele vlak zit. Zo nu en dan eens een kickdown.
Op LPG gemiddeld 1 op 7. Schommelingen varieren hooguit tussen de 1 op 6.8 en 1 op 7.2
Op benzine gemiddeld 1 op 10. Schommelingen varieren tussen de 1 op 9 en 1 op 11