Injectoren 9-5 aero

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
Kimmie
Geregistreerd lid

Injectoren 9-5 aero

Bericht door Kimmie » za 17 mei, 2014 11:03

Hallo allemaal,

Sinds een aantal dagen staat de 9-5 Aero op LPG. Nu heb een vraag betreffende de gebruikte injectoren. Er zitten namelijk Keihin injectoren in, met een oranje stip.
Ik heb het één en ander gelezen over de kleuren van de injectoren, maar zijn de oranje injectoren wel genoeg voor dit vermogen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Greetz

RoelandV
Geregistreerd lid

Re: Injectoren 9-5 aero

Bericht door RoelandV » za 17 mei, 2014 11:19

Je stelt een vraag die je waarschijnlijk ZELF het beste kunt beantwoorden: ga proefrijden op LPG en trap de Aero eens flink op zijn staart....
En dan nog dit: soms worden LPG-installaties zo geïnstalleerd dat bij een extreme vermogensbehoefte benzine wordt toegevoegd aan het LPG-mengsel.

sprankel
Geregistreerd lid

Bericht door sprankel » za 17 mei, 2014 14:39

Aangezien de installatie er nog maar een paar dagen inzit en hij nu al komt vragen of dit wel de juiste zijn kan je ervan uitgaan dat er problemen zijn.

Overigens om op je vraag te antwoorden, als de installatie niet overschakelt naar benzine bij het vragen van meer vermogen zijn die injectoren nipt genoeg voor een gewone 9-5. Voor een Aero zouden gele net uit de boot vallen (max 50 pk per cilinder) en zouden het dus de zwaarste namelijk bruine moeten zijn (60 per cilinder)

Zou kunnen dat ze gekeken heb naar wat ze nodig hebben voor een 9-5 maar het Aero gedeelte gewoon genegeerd hebben. En als dat zo is hebben ze waarschijnlijk een te kleine verdamper gestoken ook.

something2say
Donateur
Donateur

Bericht door something2say » za 17 mei, 2014 17:35

Of er zitten 5 injectoren in... En lpi zonder verdamper. Kortom iets meer info zou handig zijn ;-)

Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk

martin117
Geregistreerd lid

Bericht door martin117 » za 17 mei, 2014 18:45

Hoeft niet direkt problemen te zijn.

Als het niet goed is, zie je het pas als het erin zit, kun je beter direkt reclameren dan het eerst een (paar) maand aanzien

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » za 17 mei, 2014 21:09

Keihin injectoren wijzen op een niet lpi/vialle installatie

Kimmie
Geregistreerd lid

Bericht door Kimmie » za 17 mei, 2014 21:39

Er zit inderdaad geen Vialle systeem in, maar een Prins VSI. Ik heb 4 injectoren kunnen tellen, dus ik ga er van uit dat er geen 5e injector ergens verstopt zit.
Voor zover ik ook van het installatiebedrijf begrepen heb, loopt de auto puur op gas en wordt er geen benzine toegevoegd.

Niet dat er echt grote problemen zijn, maar ik heb alleen het idee (en dat kan zijn dat het tussen mijn oren zit) dat de auto soms bij volvermogen een beetje inhoudt.
Maar aangezien ik op het forum lees dat er gebruik gemaakt wordt van gele of bruine injectoren wanneer er meer vermogen in het spel is, vraag ik het mij toch af :oops: .

sprankel
Geregistreerd lid

Bericht door sprankel » zo 18 mei, 2014 22:54

Nuja, dat zijn ook maar richtlijnen voor die injectoren. Een "zwaardere" injector zal een grotere opening kunnen hebben. Als je echter de gasdruk van de verdamper verhoogt kan je met een kleinere injector/opening meer inspuiten.
Bovendien kan je de openingstijden ook langer maken (al valt dit in mijn ogen wel als foefelen)
Punt is dat een te kleine injector niet noodzakelijk een probleem hoeft te zijn. Maar of het proper gedaan is, dat is een andere vraag.

Maar gezien je van België hebt durf ik bijna te wedden dat deze installatie in Olen geplaatst is.

Nu gas is nogal gevoelig op zijn ontsteking dus moest het hij echt arm lopen ga je dat wel merken als in duidelijk inhouden en beginnen bokken. Anders is laten uitlezen op misfires en de lambda in de gaten houden, dan ga je wel snel weten of de gas goed zit.

Of je doet zoals mij, je bent die lpg boer zodanig beu, je koopt een connector van ebay en je stelt de installatie zelf af. In tegenstelling tot vroeger en mijn vorige Vialle installatie voel ik het niet meer als hij overschakelt, zelfs niet als ik er echt op zit te letten. Maar ja, om dat echt goed af te stellen vanaf 0 ben ik wel gemakkelijk 2 uur kwijt. En dan moet je nog een chauffeur hebben die zijn gaspedaal stabiel kan houden over heel het bereik van de motor.
Ben je meteen bij de reden waarop de lpg boer dat nooit deftig afgesteld krijgt, dat zijn anders 4 werkuren! Maar mogelijk is Prins sneller af te stellen, geen idee.

Plaats reactie