ik ben bezig zelf LPG in te bouwen (doe dit al 35 jaar zelf), maar nu in een Turbo 2.0. 16V (Lpt) 900 Classic Cabrio van 1987 met 288.000 km op de teller, met ook nog een automatische versnellingsbak (want file iedere dag = vaak). open rijden is erg prettig, vandaar de actie van de cabrio.
later in het jaar staat de auto in italië, dus lekker geen keuring (sorry Bos)
ik rij altijd rustig, zeker op gas. wil ik jagen (gaat toch niet met een automaat) dan ben ik met 150 km/uur wel klaar.
gaat mij erom dat ik liever de euro's besteed aan wijn/eten dan aan benzine. (1 ltr wijn = 1 ltr benzine bijna).
nu zijn er wat weetjes, ik ben er haast achter, maar om het gezoek in te korten zou ik het leuk vinden iets achter te laten voor anderen om zelfinbouw te vergemakkelijken.
dus:
1. waar zit de ingang compensatiebuis, diameter, waar loopt ie precies naar toe.
2. wat moet je precies aan de verdamper doen om de compensatie buis te kunnen aansluiten?
3. welk mengstuk plaats je waar (na de turbo dus)
4. hoe zet ik de benzinepomp uit of ga ik bufferen (injectoren voor het lapje houden, loopt de pomp door)
5. afstellen van het geheel
6. foto's van alle details
ik hoop dat dit topic een ideale basis is om zelf e.e.a. te doen, want dat is het leukste.
bedenk dat rijden op LPG veel minder belastend is voor het miljeux, een extra naast dat het goedkoper is en beter voor je motor.
en ja: je kan er ook op koken!
LPG in Turbo met compensatie op de verdamper
-
richardh
- Geregistreerd lid