Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
-
RoccoH
- Donateur (5x)

Bericht
door RoccoH » do 06 mar, 2008 13:45
Mijn brandstofpomp heeft het zeer waarschijnlijk begeven en om deze te controleren en te verwisselen moet de bodemplaat van de bagageruimte verwijderd worden. Nadeel hierbij is dat er een 70 l. gastank op deze bodemplaat geplaatst is tegen de rugleuning van de achterbank...
Moet ik de gastank afkoppelen van het gasleidingwerk/vul-ontluchtingsslang om bij mijn brandstofpomp te kunnen komen of kan ik deze opzij schuiven?
Iemand ervaring met deze operatie?
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
Bericht
door baszwolle » do 06 mar, 2008 14:07
meestal zit een dwarsgeplaatste tank vast tussen de wielkasten en niet op de bodemplank.
misschien is het nog sneller om de benzinetank te laten zakken van onderaf.
-
RoccoH
- Donateur (5x)

Bericht
door RoccoH » vr 07 mar, 2008 14:43
Zie plaatje, dus frame zit bevestigd aan de bodem. Ik vermoed dat het frame niet alleen alleen aan de houten plaat vast zit maar ook aan de carrosserie (lijkt mij, anders kan 'ie natuurlijk net zo goed los liggen want zo'n houten plaatje houdt zo'n tank natuurlijk niet vast bij een botsing...
Uiteraard zit mijn benzinetank zo goed als vol...
Vulslang afkoppelen lijkt me geen probleem, maar de gasleidingen richting de verdamper lijken me niet zo buigzaam, of heb ik dat mis?
-
John
- Geregistreerd lid
Bericht
door John » za 08 mar, 2008 12:12
Je bent niet de enige. Bij mij is pomp nr 4 kapot in 100.000 km.......de tank gaat er bij mij nu definitief uit; ik ben er klaar mee.
Ik laat het doen bij Elzebroek in D'ter.
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Bericht
door davidjoost » za 08 mar, 2008 13:11
Beste John,
Volgens mij is bij de topicstarter de benzine-brandstofpomp stuk....!
Maar je laat je gas-installatie dus uitbouwen? Wel vreemd dat die pompen zo ontzettend vaak stuk zijn gegaan bij jouw auto. Daar zou ik ook goed zat van zijn!

Vreemde is dat bij mijn moeders 9-5 er nu 90.000km lpg in zit en de eerste pomp nog geen tekenen heeft gegeven dat ie er de brui aan gaat geven... Bij onze vorige 9-5 ging de eerste pomp stuk bij 150.000km. Zo kan het dus ook.... Het klinkt als een inbouwfout, of er is iemand die buiten jouw weten om de gastank een paar keer te ver heeft leeggereden...?
Moet ik je ook weer van de lijst afhalen?
Met vriendelijke groet,
David Joost
-
jwaterink
- Donateur (6x)

Bericht
door jwaterink » za 08 mar, 2008 19:35
Hallo gasjozef. We praten hier over de benzine pomp. Dat jij bij voorbaat al viallebuikpijn krijgt bij het horen van de woorden lpg en pomp kan ik ook niet helpen.
-
John
- Geregistreerd lid
Bericht
door John » zo 09 mar, 2008 16:58
davidjoost schreef:Het klinkt als een inbouwfout, of er is iemand die buiten jouw weten om de gastank een paar keer te ver heeft leeggereden...?
Moet ik je ook weer van de lijst afhalen?
Met vriendelijke groet,
David Joost
Hoi,
ik ben de enige die met de auto rijdt. Volgende week vrijdag gaat de tank eruit en ga ik op benzine rijden (en op zoek naar een V70 D5 aut of A6 2.7/3.0 TDI)
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
Bericht
door baszwolle » zo 09 mar, 2008 17:39
het is een gewone gasinstallatie zonder lpg-pomp.
je kunt ook de plank vlak voor de tank doorzagen eventueel, beetje lompe oplossing.
de lpg leiding kun je gewoon loskoppelen van de tank en opzij leggen. ding is van koper dus niet 30 keer dezelfde beweging maken met die leiding maar over het algemeen kunnen ze wel wat hebben.
good luck
-
RoccoH
- Donateur (5x)

Bericht
door RoccoH » wo 12 mar, 2008 16:28
Omdat ik (letterlijk) niet mijn handen wil branden aan lpg én omdat je twee verschillende motoren voor de brandstofpomp van mijn modeljaar hebt (wat van buiten niet te achterhalen is) heb ik maar besloten om het te laten doen a.s. Vrijdag.
Met benzine werken vind ik trouwens ook geen prettig klusje....
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
Bericht
door baszwolle » wo 12 mar, 2008 19:04
kan niets gebeuren..., eventjes de druk van de leiding laten lopen en daarna is alles safe zolang je geen spanning meer op de afsluiter zet.
-
Tubbe
- Donateur (2x)

Bericht
door Tubbe » di 18 mar, 2008 17:51
He Rocco,
Is het helemaal gelukt?!
groeten
ArnoutH
ex-wageningen
-
RoccoH
- Donateur (5x)

Bericht
door RoccoH » do 20 mar, 2008 10:53
Tubbe schreef:He Rocco,
Is het helemaal gelukt?!
groeten
ArnoutH
ex-wageningen
hey!
Ja hoor het is gelukt, heb het overigens laten doen, kost 3 uurtjes en een nieuwe pomp...
