het loopt,99 Turbo 16 op LPG.
-
Sander
- Forum Admin
He Bas, dat klinkt allemaal heel erg goed! 
Heb je wel of geen APC?
Overigens is dit duidelijk een gevalletje handleiding mag hier komen
Wat weegt een 99 op LPG eigenlijk?
Zal mede door het lagere gewicht wat ie waarschijnlijk heeft een stuk rapper zijn dan een 900 turbo.
Sander
Heb je wel of geen APC?
Zal mede door het lagere gewicht wat ie waarschijnlijk heeft een stuk rapper zijn dan een 900 turbo.
Sander
-
brinky
- Donateur

-
baszwolle
- Geregistreerd lid
Sander schreef:He Bas, dat klinkt allemaal heel erg goed!
Heb je wel of geen APC?
Sander
geen APC (nog)
0,5 bar turbodruk.
mengstuk op smoorklephuis.
IC
Injectiemotor (dus i-blokje) 16V met Turbo.
geschat vermogen iets van rond de 155 pk.
volgende maand de echte motor erin en dan gaat de turbodruk omhoog naar 1.0 of zoiets en een APC.
handleiding hou ik even voor mezelf als je goed vind, ben al blij dat het werkt op deze manier met allerlei slangen, turbodruksturing ed..
99 weegt nu op het kenteken 1077 + 44 = 1121 kg. niet helemaal waar maar zo rekenen ze bij het rdw. denk dat het richting 1150 gaat.
-
Paul99
- Geregistreerd lid
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
tja...als dat het is...kweet het niet hoor...kw's staan niet op het kenteken, cc's kloppen, aantal cilinders dus kenteken klopt wel.
plenty 900Sjes die van 145 pk naar 200+++ pk's zijn gegaan zie je ook niet naar het rdw stappen..oke oke..valt ook niet echt op als je daarvan de kap open trekt.
best interessant trouwens, met al die stage 1/2/3 en meer op een 9000 2.0 lptjes, volgens mij zie je die ook de 40% nog wel eens overstijgen.
maar als de apc erop zit komt er een schakelaar in die apc op basis zet, had ik ook met mijn vorige...soort van economystand en full power.
qua 99 ophanging is er niet wezelijk iets anders dan een 900t16 van 1984, alles hetzelfde, ook de remmerij en dat was 175 pk maar goed, daar kijkt het rdw niet naar...heb al even stiekem gekeken en die tests zijn niet misselijk...rijeigenschappen, uitlaatgeluid, weggedrag etc...gewoon stil houden en ach, ik rij ook niet als een beest, tis leuk als je even wilt inhalen en het wil ook een keer ipv terugschakelen en slipstreamen...
onderstel: remmen van brembo en turboblokken met nieuwe klauwen, verstelbare koni's 4x en een stabi achter, hele koets is 2 cm lager dan standaard incl de 900 turboveren. tis geen stuiterbak maar een fijne strakrijdende 99 geworden.
bandjes zijn michelin energy 195/60 H die echt een verbetering zijn tov het B-merk wat er onder lag.
nu heb ik 150 pk en dat is ongeveer als de 99T en das mooi. over een maand (met de nwe motor) of wat kan ik de 170 of meer wel halen maar tis nog steeds mn daily driver dus zuinig op mn spullen....
als ik me nu eens van de domme houd en naar het rdw station stap en zeg, joh, ik wil graag het aantal kw's op het kenteken hebben..vorige keer met de gaskeuring mocht ik ook zelf kiezen welk type 99 ik had en er stond toch ook doodleuk de 99t tussen als mede de gli...ems...gls, alles is al eens door de pc van het rdw geweest.zie me al op de vermogensbank bij de heren van het rdw raggen, tikje de handrem erbij...aaaaah meneer, u haalt maar 130 pk...
plenty 900Sjes die van 145 pk naar 200+++ pk's zijn gegaan zie je ook niet naar het rdw stappen..oke oke..valt ook niet echt op als je daarvan de kap open trekt.
best interessant trouwens, met al die stage 1/2/3 en meer op een 9000 2.0 lptjes, volgens mij zie je die ook de 40% nog wel eens overstijgen.
maar als de apc erop zit komt er een schakelaar in die apc op basis zet, had ik ook met mijn vorige...soort van economystand en full power.
qua 99 ophanging is er niet wezelijk iets anders dan een 900t16 van 1984, alles hetzelfde, ook de remmerij en dat was 175 pk maar goed, daar kijkt het rdw niet naar...heb al even stiekem gekeken en die tests zijn niet misselijk...rijeigenschappen, uitlaatgeluid, weggedrag etc...gewoon stil houden en ach, ik rij ook niet als een beest, tis leuk als je even wilt inhalen en het wil ook een keer ipv terugschakelen en slipstreamen...
onderstel: remmen van brembo en turboblokken met nieuwe klauwen, verstelbare koni's 4x en een stabi achter, hele koets is 2 cm lager dan standaard incl de 900 turboveren. tis geen stuiterbak maar een fijne strakrijdende 99 geworden.
bandjes zijn michelin energy 195/60 H die echt een verbetering zijn tov het B-merk wat er onder lag.
nu heb ik 150 pk en dat is ongeveer als de 99T en das mooi. over een maand (met de nwe motor) of wat kan ik de 170 of meer wel halen maar tis nog steeds mn daily driver dus zuinig op mn spullen....
als ik me nu eens van de domme houd en naar het rdw station stap en zeg, joh, ik wil graag het aantal kw's op het kenteken hebben..vorige keer met de gaskeuring mocht ik ook zelf kiezen welk type 99 ik had en er stond toch ook doodleuk de 99t tussen als mede de gli...ems...gls, alles is al eens door de pc van het rdw geweest.zie me al op de vermogensbank bij de heren van het rdw raggen, tikje de handrem erbij...aaaaah meneer, u haalt maar 130 pk...
-
taaffert
- Geregistreerd lid
Zou mij juist gaaf lijken om een 99 met meer dan 148kW op het kenteken te hebben!baszwolle schreef:Zie me al op de vermogensbank bij de heren van het rdw raggen, tikje de handrem erbij...aaaaah meneer, u haalt maar 130 pk...
40% regel, staat me inderdaad iets van bij, echter, er zijn ook weer uitzonderingen mee, precies weet ik het niet, maar eentje daarvan was volgens mij dat het meer mag zijn indien het de originele motor is.
Ik moet dat nog steeds een keer uitzoeken, ook voor mijn eigen auto (+60%)
-
Robbert
- Donateur (6x)

Hoe zit het eigenlijk met de verzekering? Moet je daar ook melden dat je meer pk's hebt?taaffert schreef:Zou mij juist gaaf lijken om een 99 met meer dan 148kW op het kenteken te hebben!baszwolle schreef:Zie me al op de vermogensbank bij de heren van het rdw raggen, tikje de handrem erbij...aaaaah meneer, u haalt maar 130 pk...
40% regel, staat me inderdaad iets van bij, echter, er zijn ook weer uitzonderingen mee, precies weet ik het niet, maar eentje daarvan was volgens mij dat het meer mag zijn indien het de originele motor is.
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
RobbertS schreef:Hoe zit het eigenlijk met de verzekering? Moet je daar ook melden dat je meer pk's hebt?taaffert schreef:Zou mij juist gaaf lijken om een 99 met meer dan 148kW op het kenteken te hebben!baszwolle schreef:Zie me al op de vermogensbank bij de heren van het rdw raggen, tikje de handrem erbij...aaaaah meneer, u haalt maar 130 pk...
alleen jij...
-
Marc van Beek
- Geregistreerd lid
Ik heb hier eerder iets over gelezen en dat had ook betrekking op de verzekering. Als je meer dan 40% extra vermogen hebt moet je vlgs. mij de auto opnieuw laten keuren bij de RDW. Anders voldoet de auto niet aan de wettelijke eisen en kan het dus gebeuren dat je niet verzekerd bent.RobbertS schreef:Hoe zit het eigenlijk met de verzekering? Moet je daar ook melden dat je meer pk's hebt?taaffert schreef:Zou mij juist gaaf lijken om een 99 met meer dan 148kW op het kenteken te hebben!baszwolle schreef:Zie me al op de vermogensbank bij de heren van het rdw raggen, tikje de handrem erbij...aaaaah meneer, u haalt maar 130 pk...
-
taaffert
- Geregistreerd lid
-
Robbert
- Donateur (6x)

-
baszwolle
- Geregistreerd lid