Is het nou zo moeilijk? 900 LPT LGP

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Paul99
Geregistreerd lid

Re: Is het nou zo moeilijk? 900 LPT LGP

Bericht door Paul99 » ma 29 nov, 2010 14:28

Het is een heel slap verhaal. Een verdamper voor de turbo vinden ze eng ofzo, terwijl ik dat ding kan aanwijzen dat het gewoon al tijden werkt. En bij compensatie met het mengsuk op het gasklephuis zeggen ze dat de afdichting een dusdanig probleem is dat de auto nooit goed af te stellen zal zijn. Wat mij betreft lulkoek van de bovenste plank.

Ik ga toch nog een poging doen om het membraan te repareren, omdat ik er dan niets extra's aan hoef te doen.

Mocht het niet lukken dan koop ik een OMVL en ga ik voor de koekjes-setup. Klein vraagje daarover: op de foto van halle86 zit de verdamper boven het uitlaatspruitstuk. Icm een intercooler zie ik niet veel andere optie qua plaatsing, maar het is niet echt ideaal toch?

halle86
Geregistreerd lid

Bericht door halle86 » ma 29 nov, 2010 20:15

Paul99 schreef: Klein vraagje daarover: op de foto van halle86 zit de verdamper boven het uitlaatspruitstuk. Icm een intercooler zie ik niet veel andere optie qua plaatsing, maar het is niet echt ideaal toch?
Klopt de verdamper zit inderdaad boven het uitlaatspruitstuk, een andere plek had ik onder de kap niet meer, ik heb er namelijk ook een abs-blok zitten, heb je deze niet dan zou je verdamper daar misschien nog tussen kunnen hangen.
Het enigste nadeel is dat je slang van de verdamper naar het mengstuk iets langer is, verder zit hij daar op een ideale plek.

Ik ga denk ik ook mijn dumpvalve aansluiting verplaatsen naar voor de compensatie pickup, wil even proberen of hij dan minder in toeren terugvalt. Als mij dit gelukt is zal ik wel even een aantal foto'tjes schieten voor de liefhebbers. Karel Koekjes heeft hier niet nog een foto'tje van?

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » ma 29 nov, 2010 22:06

Nevermind

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » di 30 nov, 2010 14:52

willeme 1 schreef:wat voor verdamper is het eigenlijk
Het is een Landi Renzo LE98 turbo
Afbeelding
Afbeelding

Ik had het nieuwe membraan verlijmd met de aluminium bevestigingsplaten. Ik moest het asje overzetten omdat deze anders was en de klinkverbindingen waarmee de platen fabrieksaf vastzitten zijn voor eenmalig gebruik.

Afbeelding

Toen na een afstelsessie bij de LPG-boer ("ik heb hem afgesteld op 0.3 CO, maar hij is wel heeeel gevoelig, succes ermee"), de apk-boer op een waarde van CO 9 kwam was ik bang dat de lijm niet voldoende temperatuurbestendig zou zijn. Volgens de datasheet zou tot 100 graden kunnen, dus net voldoende bij een thermostaat van 89 graden.

Vanochtend het membraan weer gedemonteerd om te kijken en de lijm ziet er nog perfect uit. Ik heb de oven opgestookt tot 130 graden en het membraan eens 10 minuten laten braden. Lijm en membraan geven geen krimp. Wel viel op dat ook mijn nieuwe membraan een gaatje heeft. ;-|+
Dit is het gaatje in het oude membraan waarvan ik mezelf de schuld had gegeven bij demontage.
Afbeelding

Blijkt er een scherp randje op het huis te zitten wat zowel het oude als het nieuwe membraan kapot gesneden heeft.
Afbeelding

Wat nu? Weer een revisieset van 50 euro kopen en het membraan opnieuw verlijmen? Zou dit gaatje nog te dichten zijn (ik vrees van niet). Toch maar gelijk voor een OMVL verdamper? Ik heb het gevoel dat deze Landi verdamper niet echt een kwaliteitsproduct is, dat is dus geen plusje om extra moeite er in te steken om deze te behouden.

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » di 30 nov, 2010 14:57

Of je vijlt het braampje van de rand af, leg desnoods keukenpapier of of iets dergelijks in de verdamper om te voor-
komen dat er vuil in terecht kan komen en dan de oplossing voor het membraan zelf: De meest ideale oplossing is om, helaas voor jou, (al)weer een nieuw exemplaar te kopen en die te gaan monteren. :wink:

Plaats reactie