Seat cover replacement

1978-1993
Plaats reactie
Joshua
Geregistreerd lid

Seat cover replacement

Bericht door Joshua » wo 29 okt, 2003 23:46

Heeft iemand enig idee hoe ik mijn oude stoelhoezen van mijn stoelen(Saab uit 1991, semi leer stof?) eraf kan halen,. en vervangen door een paar lederen. Ik heb namelijk een set lederen stoelen op de kop getikt, alleen zijn de stoelen bijna gaar denk ik, mijn stoelen zijn beter, en het liefst hou ik deze, en zet ik alleen maar de lederen bekleding over, misschien wat vulsel erbij, en zet ik ze weer terug. Maar ik krijg geeneens de hoofdsteun eraf :? hoe werkt dit :shock:

janmar
Geregistreerd lid

Re: Seat cover replacement

Bericht door janmar » do 30 okt, 2003 14:22

als je de bekleding van je saab loshaalt dan moet je met een torx onder de bekleding door en helemaal bovenin zit dan een schroefje onder het schuim (het is ff klooien hoor). als je dit schroefje los hebt kun je de hoofdsteun eraf halen.

Janmar

Joshua
Geregistreerd lid

Bericht door Joshua » do 30 okt, 2003 20:35

Goed, probeer ik dat vanavond, alleen merk ik dat bij mijn oude bekleding er veel met staal draad is gewerkt etc, om het geheel in de plaats te houden, waarschijnlijk minder met de leren bekleding, betekent dit dat ik al di haakjes :? los moet halen, en er later weer op gaan zetten?? :shock: Hoe moet ik dit dan voor mekaar zien te krijgen onder al dat strak zittende stof :roll:

janmar
Geregistreerd lid

Bericht door janmar » do 30 okt, 2003 22:15

is ff klooien zei ik al ;) je kunt alle ijzerdraden eruit halen maar hiervoor moeten alle touwtjes die er omheen zitten wel losgemaakt worden en eraf gehaald worden. gewoon de tijd nemen want op zich is het wel te doen.

Joshua
Geregistreerd lid

Bericht door Joshua » ma 03 nov, 2003 14:53

Moet je dit danallemaal van voren doen, of van de achterkant? En ishet dan zo dat je wel de voering moet latenzitten, of moet je dat ook verwijderen om het geheel eruit te kunnen krijgen??

janmar
Geregistreerd lid

Bericht door janmar » ma 03 nov, 2003 15:54

als je alles eraf wil halen en bv wil wassen (kan nu wel makkelijk he ;) ) dan moet je zowel aan de voorkant als aan de achterkant zijn. wil je alleen de hoofdsteun eraf halen dan moet je dacht ik aan de achterkant zijn. er zit dan bovenin net onder de rand een snede in het schuin en daar kun je een schroef voelen zitten.
veel ruimte heb je niet hoor, dus als je het doet met de bekleding erom heen zorg dan dat je een schroeverdraaier hebt die kan knikken of een torximbus.

Joshua
Geregistreerd lid

Bericht door Joshua » zo 16 nov, 2003 21:46

Ongelooflijk :shock: , wat een werk! Nu weet ik waarom de stoelen van een Saab een van de beste ter wereld waren(zijn??)

Van het zitvlak weeet ik nog wel iets van te maken, maar van de rugleuning, wat een werk, bijna niet bij te komen met al die haakjes etc. Hoe hebben ze hem in elkaar gekregen? (Hoe krijg ik em weer erop vrees ik :? ) Nu zie ik dat de stoel, met name het mechanisme voor het vooruitklappen van de stoelen(zit bij mij boven in de zijkant, niet onderin zoals bij de oudere 900 modellen van voor 1989?), kapot is, verschoven lijkt wel...naar boven...heeft iemand hier verstand van?

En hoe kan ik het beste de binnenvoering vervangen(kuipmodel, zijkant erafgescheurd, schuim of zoiets, matras spul... of misschien weer erop lijmen?)

Aandrader voor iedereen: bezint eer gij begint, koop liever een paar stoelen waarvan de bekleding nog wel in orde is(alsmede de voering), en functionaliteit... :idea:

Plaats reactie