de achterspeakerset van mijn saab 900 s classic is defect. Weet iemand of speakers in dit 'formaat' nog ergens verkrijgbaar zijn of is er een goed alternatief?
alvast dank voor het antwoord
dat weet je wel schreef:ik neem aan dat er bij saab sloopen nog zat van die luidspeakerd zijn tekrijgen
Moppersmurf schreef:Ik heb achterin mijn 900 classic uit 1984 nog geen speakers. Dat wil ik wel gaan doen, maar alleen in de daarvoor bestemde uitsparingen naast de hoedenplank. Erg nauwkeurig heb ik nog niet gekeken, maar ik vermoedde dat 10cm. speakers de juiste maat zouden zijn? Er zit bij mij maar een klein vierkant roostertje, het lijkt me dat 4*6 inch daarvoor erg fors is? Of is er een verschil tussen de rechte neus en de zalmneud? Hr. Kranendijk, u schrijft over bedrading - is dat wellicht door een vorige eigenaar aangelegd? Bij mij is niets voorzien, of kijk ik niet goed?
Moppersmurf
Wat erop staat, zit erin900T-R schreef:[Reality check] Tijn, wat voor zekering zit er in die 800 Watt versterker? Bij een boordspanning van 13,8 Volt praten we bij dat vermogen toch al over zo'n 65 Ampère - dus als er een 50A zekering in zit, dan kan er never nooit 800 Watt uitkomen...
En het gevolg was dat je hulpvering moest monteren om te voorkomen dat je piloten gaat verblinden?doktorevil schreef:Inderdaad....
In mijn hoedenplank (2,5 centimeter dik MDF) zitten twee flinke gaten die opgevuld worden door een tweetal bmboschmann speakers van 500w het stuk. Aan deze zelfde hoedenplank hangt een 800 watt versterker om het een en ander aan te sturen. Voordeel is dat ik geen enkele behoefte meer heb aan een subwoofer en zo dus nog lekker veel ruimte over.
Voorin zit per speaker unit een twee componenten set. Van elk 100w Ook die zijn versterkt.
Herrie genoeg....
Manic schreef:En het gevolg was dat je hulpvering moest monteren om te voorkomen dat je piloten gaat verblinden?
Heb je dat spul gemonteerd na de meeting in wageningen dan? Ik vond jouw auto toen vrij comfortabel.doktorevil schreef:Manic schreef:En het gevolg was dat je hulpvering moest monteren om te voorkomen dat je piloten gaat verblinden?
The Downside is that comfort has gone out the window. Looking for a firm ride? try my car.