Turbometer tot half in het gele --> T8 Red Arrow

1978-1993
Plaats reactie
MaxPower
Geregistreerd lid

Turbometer tot half in het gele --> T8 Red Arrow

Bericht door MaxPower » wo 21 jul, 2004 19:55

Dit probleem is in meerdere topics behandeld, maar een duidelijk antwoord heb ik er nooit uit kunnen halen. Bijvoorbeeld een keer dat men op het punt stond om het goede antwoord te geven, het gesprek over ging op namen van auto's.. (wel leuk om te lezen trouwens)

Mijn turbometer komt tot half in het gele gedeelte, maar niet altijd. Er zijn twee uitzonderingen:
1. Wanneer ik in de vierde of vijfde versnelling (vanaf 2 tot 2,5 duizend toeren) vol gas optrek, loopt mijn turbometer op tot tussen rood en geel. Wanneer hij dit punt heeft bereikt zakt de meter onmiddelijk weer tot half in het gele gedeelte.
2. Heel uitzonderlijk komt de turbometer ook met hoog toerental tot het rode. Nogmaals, dit gebeurt heel soms en gebeurt ook alleen als de motor heel warm is, maar als het gebeurt gaat het goed totdat ik de auto uitzet.

In situatie 2 gaat de turbometer soms zelfs over de rooie (als ik het gas niet los laat) Als hij dan twee milimeter in het rooie gedeelte is laat hij de toevoer automatisch abrupt los. (met een schok)

Het probleem is niet de turbometer, want het is duidelijk te merken dat de auto veel sneller is als de meter doortrekt. Ook lijkt het me onwaarshijnlijk dat er ergens een lek zit, dit is omdat de turbo soms wel op druk kan komen.
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!

Lennart

Marc
Lid van verdienste

Re: Turbometer tot half in het gele --> T8 Red Arrow

Bericht door Marc » wo 21 jul, 2004 21:10

Controleer de vacuumslang eens die naar de wastegate actuator loopt. Een andere remedie kan het vervangen zijn van de driewegsklep.

Plaats reactie