benzineleiding

1978-1993
elfried
Geregistreerd lid
Berichten: 381
Lid geworden op: do 11 okt, 2007 11:52
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

benzineleiding

Bericht door elfried » za 14 sep, 2024 12:47

Hoe kan ik het best de retourleiding naar de benzinetank koppelen aan de benzineslang die uit de tank komt?
de retour is een soort plastic zwarte dunne leiding en de slang uit de tank lijkt een rubberen slang inwendig 10 mm en uitwendig 17 mm
bij mij is ze doormidden ,waarschijnlijk door de ethanol in de benzine van tegenwoordig.
bestaan er soort koppelingen met die maten ? Ik begrijp,ook dat er redelijk wat druk staat op die leiding.

Gebruikersavatar
pinguin
Geregistreerd lid
Berichten: 603
Lid geworden op: vr 26 jan, 2007 12:37
Regio: NL - Provincie Groningen

Re: benzineleiding

Bericht door pinguin » zo 15 sep, 2024 1:06

ik zou op zoek gaan naar een buisje dat in de kunststof leiding past (d.m.v. verwarmen), en daar dan de rubber slang omheen met een slangenklem :idea: