Goededag,
Hier het 'recept' voor een achterruitenwissermotorbehuizingdeksel:
1) Na het herontwerp heb ik het kapje laten printen in PLA+. Dat lijkt redelijk op het origineel wat -denk ik- van polystyreen is.
2) Het aangepaste ontwerp is dikker om: a) goed te kunnen printen. b) niet weer snel stuk te gaan. Tevens heb ik dus 4 gaten toegevoegd om de kap vast te kunnen schroeven.

3) Houd er rekening mee dat de afrondingen eigenlijk altijd ergens niet helemaal aansluiten. Dan zie je dit:

4) bij de 2e poging heb ik laten printen zonder 'infill'. Bij het schuren van het model kreeg ik nl. dit te zien:

(een 'honingraatje')
5) Print zonder infill vervolgens bijgevijld en bijgeschuurd. Schuren MET stofmasker!!!

Vooral de afronding aan de buitenkant is blijkbaar moeilijk te printen omdat er geen directe ondersteuning is.
6) Aan de binnenkant met dremel wat plastic weg moeten halen: De printplaat zat 'klem' omdat dit model dikker is.

7) Kunststof primer aangebracht
8 ) Spuitplamuur aangebracht en print teruggeschuurd tot glad.
9) zijde mat zwart gespoten.
Het spannende is nu: houdt de plamuur en de verf....
M'n 900 staat meestal in de garage, dus uit de zon. Het zou kunnen dat na enige thermische belasting de plamuur los komt.
Iedereen moet dus voor zichzelf bepalen of hij dit een goed recept vind.
Zoals je leest is een 3D print niet 'plug & play' als je het heel mooi wil hebben. Misschien hebben jullie andere ervaringen?
In principe was ik niet direct van plan om (nog) meer exemplaren te maken.
Het STL-bestand kan ik op verzoek toesturen. Een .STL is het bestand dat normaliter naar een 3D printer wordt gestuurd. Een optie kan zijn om (ook) een prijs aan te vragen bij het bedrijfje waar ik heb laten printen (naam op aanvraag via PB). Dat zou misschien de startkosten kunnen beperken (of zelfs niks???).
Kosten-technisch is het slimmer om bij één bedrijf te printen in verband met de startkosten. Wat dat betreft is het beter om samen te doen.
Groeten, Constant