Eigenlijk zou ik dan wel een e 208 cabrio willen, want wat is er fijner dan toeren op een mooie dag, met het dak omlaag en zonder motorgeluid. Maar goed die bestaat natuurlijk (nog) niet. Wat is er dan wél zoal te koop aan EV cabrio's? Ongeveer niks.
Ik heb besloten dat het geen gladde high tech moest worden, maar een mooie auto met karakter. En de Saab 900 had al op de lagere school mijn aandacht. Via marktplaats heb ik in Groningen een 900 cabrio uit 1992 gekocht. Het is bepaald geen concours exemplaar, maar weinig roest en verder ook in redelijk goede staat voor de prijs. Er moet natuurlijk nog wel wat aan gebeuren. Beginnende roest aanpakken wellicht (weer) in de tectyl, tellerbak, stuurkolom vervangen staan bovenaan de groeiende lijst. Met een handboek en youtube erbij kan ik onderhoud en kleine reparaties wel gedeeltelijk doen, maar zelf een EV conversie doen kan ik veilig uitsluiten
En het gaat me hoe dan ook heel veel geld kosten. Maar goed, het past in mijn budget en als ik alles bij elkaar optel kom met 42kWh aan accu's (rond de 200km) ongeveer uit op de prijs van zo'n Peugeot 208. En dan is gezien mijn criteria de keuze toch snel gemaakt!
Ik heb er nu een tijdje in gereden. En niet alleen de puristen onder jullie zullen het met me eens zijn dat het ook heel zonde is om die heerlijke, daadkrachtig maar vriendelijk brommende motor te vervangen. Want hij loopt perfect. Maar ik ga het toch echt doen
Binnenkort ga ik naar Onno Kempink in Winterswijk voor een check-up en advies.