Restauratie van een zwarte T16S: De wederopbouw…

1978-1993
El René
Geregistreerd lid

Re: Restauratie van een zwarte T16S: De wederopbouw…

Bericht door El René » za 03 feb, 2024 14:14

Ik vond m hoog op de voorwielen staan, totdat ik zag dat de motor er niet in zit.

Was ik ff vergeten :)

Ik hoop dat je er nog in durft te rijden, als ie klaar is.

van Hattem
Geregistreerd lid

Bericht door van Hattem » ma 19 feb, 2024 20:38

Style&Co schreef:
wo 31 jan, 2024 13:05
heerlijk zon grondige restauratie... mooi werk

we hebben bijna dezelfde auto (de jouwe MY91 en de mijne MY92) maar qua kleurcombi, opties en accessoires (whaletail, 16 inch aero) identiek. De mijne is net weer op de weg na een goede opknapbeurt maar veel minder grondig als die van jou
Tja, voordat de mijne er ook zo mooi bijstaat zijn we nog wel een tijdje verder denk ik! :lol:

De laatste weken stond in het teken van puzzelen aan de Saab. Toen ik deze auto kocht waren er heel veel dingen die niet werkte. Elektrische ramen, soms wel, soms niet. Binnenverlichting en centrale vergrendeling hebben bij mij nooit gewerkt en de achterklep en de rechter deur konden niet op slot omdat ik geen passende sleutel had. Dat is nu allemaal verleden tijd want alles werkt nu weer zoals het hoort. En omdat er toch een nieuw contactslot in moest, heb ik alle sloten uit elkaar gehaald en pas gemaakt op de nieuwe contactsleutel zodat ik nu weer met één sleutel alles kan bedienen. De laatste dingen op de lijst van dingen die niet werkte zijn straks nog de cruise control en de airco.

Tussen als dat gepuzzel door, het elektrisch schuifdak en het interieur verder ingebouwd, zoals de gordels, achterbank en de deurbekleding waarvan ik eerst nog een deel opnieuw moest bekleden.

Kortom: Het begint nu écht op een auto te lijken!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DV 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door DV 9-3 » ma 19 feb, 2024 21:12

Ik vind het echt absurd knap wat je allemaal kan en doet. Wàt een ontzettend bijzondere 900 wordt dit zeg!

Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Barboer » ma 19 feb, 2024 23:27

Ik sluit mij geheel bij de vorige spreker aan, heel goed bezig..

Nog een ruime maand een dan begint het voorjaar, dat wordt genieten.

De Roest
Geregistreerd lid

Bericht door De Roest » ma 19 feb, 2024 23:40

El René schreef:
za 03 feb, 2024 14:14
Ik vond m hoog op de voorwielen staan, totdat ik zag dat de motor er niet in zit.

Was ik ff vergeten :)

Ik hoop dat je er nog in durft te rijden, als ie klaar is.
Haha... Herkenbaar. Ook onder de portier zie je opeens allemaal dingen (tectyl) die je niet gewend bent..

Ps niet onder dit mooie exemplaar 😁

Luthart
Geregistreerd lid

Bericht door Luthart » di 20 feb, 2024 7:43

Heel mooi!!👍🏻

En fijn van die nieuwe voorruit! Lekker helder zicht.

van Hattem
Geregistreerd lid

Bericht door van Hattem » zo 25 feb, 2024 10:19

Zoals op de foto’s is te zien was het folie achter op het teller unit er ook niet al te best meer aan toe. Maar vreemd genoeg, alles werkte nog wel. Behalve één kant van de verlichting, maar op de tweede foto is duidelijk te zien hoe dat kwam. :lol: Mijn bedoeling was om daar maar een keer voor te gaan zitten met de soldeerbout, maar het zou toch altijd een beetje een “houtje touwtje” oplossing blijven met een niet al te hoge levensverwachting.

Maar soms moet je geluk hebben. Ik was deze week bij Thijs om nog wat andere onderdelen op te halen en die bleek nog een complete teller unit te hebben. Van hetzelfde bouwjaar als de mijne, met het folie in onberispelijke staat. Het omzetten van dat folie is niet zo heel veel werk, dus als het goed is heb ik straks weer een goed werkend dashboard.

En over dat dashboard gesproken. Een tijd geleden heb ik een houten fascia gekocht met daarbij ook een asbak. En ik heb me laten vertellen dat er destijds bij die set ook een houten pookknop hoorde? Ik lees hier weleens dat de smaken over dat hout nogal uiteen lopen, maar ik vind het wel passen bij een auto uit de jaren 90.

Maar mocht hier nou iemand zijn die nog zo’n houten pookknop heeft liggen die hij spuuglelijk vindt en op het punt staan om deze in de container te gooien, dan wil ik me wel opofferen om die van je over te nemen. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Saapie
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Saapie » zo 25 feb, 2024 10:39

Laatst zag ik er een bij Saabworld liggen. Een originele houten knop.

van Hattem
Geregistreerd lid

Bericht door van Hattem » di 09 apr, 2024 18:21

De opbouw van de Saab gaat nu echt de laatste fase in. De motorkap aan de binnenkant is opgebouwd en de stickers in de motorruimte zijn geplakt. Een paar weken geleden is hij (hopelijk voor de laatste keer) achter op een auto transporter vervoerd en mag hij de volgende keer dat hij buiten komt, op eigen kracht rijden.

De motor ligt er nu inmiddels in en ik ben nu bezig om alle leidingen, slangen en elektrische bedrading weer aan te sluiten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

albertk
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door albertk » di 09 apr, 2024 19:18

Prachtig, wat wordt dat mooi 👍

vel0city
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door vel0city » di 09 apr, 2024 19:59

Ik zie dit graag! Heb ik om met m'n eigen uit de hand gelopen project tenminste alvast een beetje een beeld hoe het er allemaal weer uit gaat zien :D

Die stickers zien er mooi uit! Waar komen die vandaan? Kan ik de mijne ook weer helemaal op orde maken :)

caspar
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door caspar » di 09 apr, 2024 20:56

Erg mooi!!

Sandr
Geregistreerd lid

Bericht door Sandr » di 09 apr, 2024 21:05

R e s p e c t

Alois
Geregistreerd lid

Bericht door Alois » wo 10 apr, 2024 4:25

Mooi en precies werk. wij kijken uit naar het resultaat.

Ronotr
Geregistreerd lid

Bericht door Ronotr » wo 10 apr, 2024 20:48

Wat een prachtig project!

Plaats reactie