Mijn 900 Classic: remschijven, wat raden jullie aan?

1978-1993
Plaats reactie
Gebruikersavatar
phthalaat
Geregistreerd lid

Re: Mijn 900 Classic: led

Bericht door phthalaat » di 18 apr, 2023 9:55

Voor in het dashboard heb ik dezen: https://www.abc-led.nl/webshop/led-auto ... stuks.html En voor het klokkenpaneel dezen: https://www.abc-led.nl/webshop/led-auto ... doQAvD_BwE

Afbeelding
Erg fel, gelukkig is er een dimmer!

Let wel op dat door de lengte van de T5 de luchtdistributie knop niet meer heel erg goed verlicht is, ik heb het lampje daarom niet helemaal in de socket geplaatst en met een stukje isolatietape vastgezezet.

Gebruikersavatar
caspar
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Mijn 900 Classic: led

Bericht door caspar » di 18 apr, 2023 10:49

een strak geheel die twee mooie bolides in een mooie garage!!

Gebruikersavatar
openair
Donateur
Donateur

Re: Mijn 900 Classic: led

Bericht door openair » di 18 apr, 2023 10:53

Hi,

Ik heb OSRAM LED W2.1x9.5d gemonteerd:
Afbeelding

Gebruikersavatar
ico9-3
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Mijn 900 Classic: led

Bericht door ico9-3 » wo 19 apr, 2023 10:16

dank allemaal! ik kan verder.

ondertussen zit de panhard stang er ook onder

Afbeelding

Gebruikersavatar
ico9-3
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Mijn 900 Classic: led

Bericht door ico9-3 » wo 19 apr, 2023 10:18

caspar schreef:
di 18 apr, 2023 10:49
een strak geheel die twee mooie bolides in een mooie garage!!
ben er super tevreden van! Eindelijk ruimte in een warme garage met licht!

De cabrio gaat mss wel weg, ik kijk soms wel naar een 900 cabrio :)

Gebruikersavatar
ico9-3
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Mijn 900 Classic: turboklok en ferodo remblokken

Bericht door ico9-3 » do 24 aug, 2023 12:26

en nog eens een kleine update/ vraag.

De ledjes in het dashboard gestoken: heel erg tevreden van. Ik heb eindelijk ook iemand gevonden die het VDO turboklokje van een doorzichtige wijzerplaat kan voorzien. Dit zou op de post naar hier zijn, dus in blijde verwachting.

Ik had ook ook red stuff remblokken gestoken en nieuwe schijven. Remt zalig, maar om een of andere reden heb ik een piep als ik rij, maar niet als ik rem. Vervelend.... Ik denk dat het aan de remblokken ligt. Heeft iemand een gelijkaardige ervaring?

Ik overweeg Ferodo DS2500, hoor er heel goede dingen over. Nu ik weet dat ze er hebben die passen in een OG900, maar op de site staan ze niet. Wel voor een 9000. Iemand weet van het FCP nummer dat ik nodig heb voor de bestelling van ferodo blokken? Of, als ik 9000 blokken koop welke ik moet hebben die passen in de 900... voor en achter...

Gebruikersavatar
reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Mijn 900 Classic: led

Bericht door reiernumans » do 24 aug, 2023 15:25

Ik zou gewoon Até blokken rondom monteren. In mijn ervaring zijn goede kwaliteit ‘normale’ straat remblokken veel prettiger om mee te rijden op de openbare weg dan sportievere blokken (die vaak wat temperatuur nodig hebben om goed te werken)..

Achter is 900/9000 hetzelfde overigens

Gebruikersavatar
Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Mijn 900 Classic: led

Bericht door Krizzie » vr 25 aug, 2023 10:11

Ds2500 remt lekker, maar stoffen erg veel en ze willen ook wel piepen. Heb er een paar jaar mee gereden aan de voorzijde met 9000 klauwen.

Heb nu ebc redstuff rondom en dat remt ook dikke prima, met minder stof en geen gepiep.

Ik ben benieuwd naar je vdo klokje! :mrgreen:

Gebruikersavatar
ico9-3
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Mijn 900 Classic: remmen en update

Bericht door ico9-3 » vr 25 aug, 2023 10:38

Dank beide voor de antwoorden. Ik had vroeger ATE en dat was ok, maar die redstuff remmen toch een stuk beter :) in mijn break rij ik met de Hirsch remmen, en dat went wel... vandaar de zoektocht naar iets pittiger remmen :)

Interessant om te horen dat jij Red Stuff hebt en dat die niet piepen. Voor alle duidelijkheid, bij mij piepen ze niet tijdens het remmen, enkel tijdens het rijden zelf. Alsof ze blijven plakken aan de schijf. Nu heb ik wel nieuwe schijven en nieuwe blokken. Heb ondertussen een 600km gereden en ze blijven slepen. Zou het kunnen dat het nog goedkomt? Ze remmen inderdaad top. Of zou er een ander probleem kunnen zijn?

ik ben ook benieuwd naar het klokje :) ik wacht er al enkele maanden op!

Gebruikersavatar
Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Mijn 900 Classic: remmen en update

Bericht door Krizzie » vr 25 aug, 2023 13:11

Als je echt pittig wilt kunnen remmen zou je eens naar de Wilwood upgrade van MCS kunnen kijken. :twisted:

Betreft het piepen, misschien eens opnieuw vet eraan doen?

Gebruikersavatar
ico9-3
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Mijn 900 Classic: remmen en update

Bericht door ico9-3 » vr 25 aug, 2023 13:16

Ik wil nu vooral geen piep. Zou het piepen kunnen komen door gebrek aan vet? Ook al is het niet bij het remmen?

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Mijn 900 Classic: remmen en update

Bericht door Sapphire » vr 25 aug, 2023 16:07

Gepiep komt doorgaans door verglazen dus zou even checken of je remklauwen goed gangbaar zijn en de wiellagers ok. Als de schijf een beetje gaat slingeren krijg je zulke symptomen wel eens.

Gebruikersavatar
ico9-3
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Mijn 900 Classic: remmen en update

Bericht door ico9-3 » vr 25 aug, 2023 16:25

Ok, dank je. Ik check. Zou wel raar zijn als die schijven zouden krom zijn. Zijn originele, en even nieuw als de blokken. Wiellagers zijn het niet denk ik. Als ik rem stopt het gepiep

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Mijn 900 Classic: remmen en update

Bericht door Sapphire » vr 25 aug, 2023 20:23

Ik suggereer ook niet dat de schijven krom zijn, maar dat ze licht slingeren door een wiellager dat op z'n eind loopt. Of een klauw die wat stroef loopt.

Gebruikersavatar
ico9-3
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Mijn 900 Classic: remmen en update

Bericht door ico9-3 » vr 25 aug, 2023 21:10

Ok, nu begrijp ik het. Maar dan zou dat toevallig aan beide kanten zijn, en toevallig net nadat ik de remmen en schijven liet vervangen. Mss omdat de tolerantie nu kleiner is?

Plaats reactie