Ook een koperen kachelkraan gaat uiteindelijk intern stuk, ik spreek uit ervaring.ahbijker schreef: ↑vr 09 aug, 2024 21:33De kachelkraan lekt meer en meer. Wat een prutding….
Ik vraag het toch maar, wie weet. Past een koperen versie my71-80
kachelkraan?
-
RoccoH
- Donateur (5x)

Re: kachelkraan?
-
ahbijker
- Donateur (4x)

Dat is vervelend om te horen. Dat schiet inderdaad niet op.
Ik heb een kunststof exemplaar uit een sloper kunnen bemachtigen. Hopen dat die het lang volhoudt.
Ik heb een kunststof exemplaar uit een sloper kunnen bemachtigen. Hopen dat die het lang volhoudt.
-
Sonab
- Donateur (4x)

Nu, mijn zoveelste nieuwe kachelkraan is na een maand of twee toch weer aan het lekken.
Het lijkt wel speciaal nu het kouder wordt en ik de kachel weer eens gebruikte.
De garage wil ook de druk (koppakking) nog eens goed controleren of daar geen probleem veroorzaker zit.
Gelukkig had ik het knieschot nog niet teruggebouwd.
Wat een drama om een goed werkende kachelkraan te hebben...
Intussen vind ik het gespetter op de mat niet fijn.
Ik vraag me af of ik de beide koelvloeistofslagen waar ze het schutbord ingaan niet voorlopig kan doorverbinden.
Ik begreep eens dat je hier een U-bochtje van 22mm tussen zou kunnen zetten? Is dat correct? Moet dit van een bepaalde afwerking en materiaal zijn?
Het lijkt wel speciaal nu het kouder wordt en ik de kachel weer eens gebruikte.
De garage wil ook de druk (koppakking) nog eens goed controleren of daar geen probleem veroorzaker zit.
Gelukkig had ik het knieschot nog niet teruggebouwd.
Wat een drama om een goed werkende kachelkraan te hebben...
Intussen vind ik het gespetter op de mat niet fijn.
Ik vraag me af of ik de beide koelvloeistofslagen waar ze het schutbord ingaan niet voorlopig kan doorverbinden.
Ik begreep eens dat je hier een U-bochtje van 22mm tussen zou kunnen zetten? Is dat correct? Moet dit van een bepaalde afwerking en materiaal zijn?
-
Saapie
- Donateur (2x)

Wat vervelend. Je kan de slangen gewoon doorverbinden, dan is de lekkage verdwenen
-
ahbijker
- Donateur (4x)

Ben ondertussen ervaringsdeskundige helaas.
Wat Saapie zegt,het is eenvoudig te doen. Dan maar ff zonder verwarming he…!?
Je kunt rond de kachelkraan geen nattigheid voelen?
Ik had lekkage bij het tandwiel. Later merkte ik dat ik de 4 inbusboutjes van de goede kraan (uit een sloopauto) steviger aan moest draaien. Het gaat nog steeds goed gelukkig….
Succes!
Wat Saapie zegt,het is eenvoudig te doen. Dan maar ff zonder verwarming he…!?
Je kunt rond de kachelkraan geen nattigheid voelen?
Ik had lekkage bij het tandwiel. Later merkte ik dat ik de 4 inbusboutjes van de goede kraan (uit een sloopauto) steviger aan moest draaien. Het gaat nog steeds goed gelukkig….
Succes!
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Ik dacht in het inlogportaal van Hedin gezien te hebben dat de verwachting is dat ze vanaf december weer originele kachelkranen hebben.. Volgens mij zijn dat weer de door Orio USA geproduceerde kachelkranen, die wel goed zijn (of in ieder geval in de afgelopen batches goed waren). Fingers crossed dat die datum niet blijft verspringen!
-
Sonab
- Donateur (4x)

Is hier nog meer / actueel nieuws over?reiernumans schreef: ↑do 17 okt, 2024 13:22Ik dacht in het inlogportaal van Hedin gezien te hebben dat de verwachting is dat ze vanaf december weer originele kachelkranen hebben.. Volgens mij zijn dat weer de door Orio USA geproduceerde kachelkranen, die wel goed zijn (of in ieder geval in de afgelopen batches goed waren). Fingers crossed dat die datum niet blijft verspringen!
Ik rijd nu tijdelijk zonder kachelkraan maar gek genoeg levert dat bij deze temperaturen ook behoorlijk koude voeten op.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Zijn weer volop leverbaar, onderdeelnummer 32020096
-
Sonab
- Donateur (4x)

Bedankt voor de reactie! Maakt het dan nog uit bij welke onderdelenhandel ze betrokken worden of je een oude of nieuwe serie verkocht krijgt?
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Nee, dit is niet zozeer een oude of nieuwe serie maar een andere fabrikant. Alle bekende Saab onderdelenboeren in NL leveren die dingen volgens mij.. Ik zou gewoon aangeven dat je er een originele kachelkraan in wil en geen aftermarket.