van H4 naar LED...
-
Moeshkien
- Geregistreerd lid
Re: van H4 naar LED...
Met heldere glas en led ring zou echt vet zijn 
-
Cornelius
- Donateur (10x)

Osram heeft een model dat street legal is. En dan nog moet je een document printen om het legaal te maken.
Helaas komt heel Saab niet voor in de lijst. Volvo beperkt. Wel zo'n beetje alle VW modellen vanaf 1970...
Hoeveelheid lumen lijkt wel ongeveer gelijk met halogeen.
Ben zelf niet zo dol op 6000 Kelvin licht, dus blijf zelf gewoon met halogeen rijden.
Helaas komt heel Saab niet voor in de lijst. Volvo beperkt. Wel zo'n beetje alle VW modellen vanaf 1970...
Hoeveelheid lumen lijkt wel ongeveer gelijk met halogeen.
Ben zelf niet zo dol op 6000 Kelvin licht, dus blijf zelf gewoon met halogeen rijden.
-
michelvenus
- Geregistreerd lid
https://www.skandix.de/en/news/led-bulb ... saab/2813/
Deze zijn voor de 900 vanaf 1987(zalmneus) tot en met de 900ng . Bij de classic 900 alleen in combinatie met de nieuwe reproductie koplampen van skandix.
Deze zijn voor de 900 vanaf 1987(zalmneus) tot en met de 900ng . Bij de classic 900 alleen in combinatie met de nieuwe reproductie koplampen van skandix.
-
Hannes
- Forum Admin
RHLight is op mijn foto overigens LED. LHLight is de originele H4 Halogeen. Licht beeld leek best aardig, maar ik ga eens checken bij het volgende garage bezoek.
Ik twijfelde ook nog (ook over de kleur in een gele auto) dus ik heb de halogeen weer teruggezet na de foto.
Ik twijfelde ook nog (ook over de kleur in een gele auto) dus ik heb de halogeen weer teruggezet na de foto.
-
bert777
- Geregistreerd lid
Er schijnen sinds kort ook Led sets te koop te zijn voor reflector lampen.
Wel iets duurder..
Wel iets duurder..
-
caspar
- Donateur (5x)

Gave kar!!Hannes schreef: ↑za 06 jul, 2024 20:14Kleine test hier met geel led ipv H4 halogeen. Ik heb zelf ook een "hekel" aan dat blauwige licht in een Young timer.
![]()
-
Martindr
- Donateur

ik las dat je de houder waar de lamp ingaat iets moet inkorten, dan zou het moeten passen.michelvenus schreef: ↑zo 07 jul, 2024 21:40https://www.skandix.de/en/news/led-bulb ... saab/2813/
Heeft iemand ervaring met de Skandix lampen?
-
Marius0404
- Donateur (7x)

inmiddels kreeg ik van een bekende R te A een setje om uit te proberen.
nu de dagen korter worden en ik ook met regelmaat niet op de snelweg zit, een mooi testmoment.
Ik vind het niet de schoonheidsprijs verdienen, maar je hebt wel een veel beter zicht.
En omdat ik m'n 900 als dailydriver gebruik, ga ik ook maar eens ledlampjes vinden voor de stadslichten want als iemand dat witte licht al niet mooi vindt, dan is de combi wit en wat geler licht natuurlijk helemaal not-done.
nu de dagen korter worden en ik ook met regelmaat niet op de snelweg zit, een mooi testmoment.
Ik vind het niet de schoonheidsprijs verdienen, maar je hebt wel een veel beter zicht.
En omdat ik m'n 900 als dailydriver gebruik, ga ik ook maar eens ledlampjes vinden voor de stadslichten want als iemand dat witte licht al niet mooi vindt, dan is de combi wit en wat geler licht natuurlijk helemaal not-done.
-
Sonab
- Donateur (4x)

Houd ons op de hoogte van het Licht, Marius!
Ben heel benieuwd.
Ik koop altijd van die dure iets fellere h4 halogeen setjes van Philips maar die hebben meestel een lifespan van een jaar ofzo.
Ben heel benieuwd.
Ik koop altijd van die dure iets fellere h4 halogeen setjes van Philips maar die hebben meestel een lifespan van een jaar ofzo.
-
Marius0404
- Donateur (7x)

die kop ik er vanaf de penaltystip in...Houd ons op de hoogte van het Licht, Marius!