kachelkraan?
-
Foll
- Geregistreerd lid
Re: kachelkraan?
Ga ook zeker even na of je kachelkraan zelf lekt of dat de o-ringen tussen de kachelkraan en de kachelradiateur lek zijn. In dat laatste geval, kun je de originele kachelkraan behouden. Wat natuurlijk altijd de voorkeur heeft i.v.m. de kwaliteit.
-
ahbijker
- Donateur (4x)

En eindelijk heb ik de moed bij elkaar geraapt de vervelendste klus te doen. Alle waardevolle tips waren top. Dank je wel. Het is veel werk maar voor wat betreft de moeilijkheidsgraad was het prima te doen.
Alles getest en werkt, lijkt lekdicht, echter, de kachelkraan lekt bij het draaien van de stang. Zie het YT filmpje.
Is deze kraan dus weer niet goed…?
[youtube]https://youtu.be/C2yzBnglRDg?feature=shared[/youtube]
Sorry, krijg dat linkje niet op de officiele manier geplaatst, maar het is te zien.
Alles getest en werkt, lijkt lekdicht, echter, de kachelkraan lekt bij het draaien van de stang. Zie het YT filmpje.
Is deze kraan dus weer niet goed…?
[youtube]https://youtu.be/C2yzBnglRDg?feature=shared[/youtube]
Sorry, krijg dat linkje niet op de officiele manier geplaatst, maar het is te zien.
-
ahbijker
- Donateur (4x)

O dus toch meer soortgenoten. Ik hoopte al dat ik niet de enige was. Schrale troost voor jou natuurlijk, want we hebben er beide niets aan.Sonab schreef: ↑wo 07 aug, 2024 10:35Dat is precies waar mijn nieuwe ook lekten. Balen!
R en D net gebeld. ik mag het omruilen voor een nieuwe maar ja…. Ze melden dat de laatste klacht in 2018 was. Maar ik twijfel sterk of ik er weer een plaats van R en D...
-
Sonab
- Donateur (4x)

Bij mij is het (driemaal) vervangen door de garage gedaan, ik heb uit beleefdheid niet gevraagd welke leverancier zij hebben.
Ze hebben het wel heel netjes voor me opgelost overigens.
Maar je wordt hier niet vrolijk van. Hopelijk heb je snel meer geluk!
Ze hebben het wel heel netjes voor me opgelost overigens.
Maar je wordt hier niet vrolijk van. Hopelijk heb je snel meer geluk!
-
Foll
- Geregistreerd lid
Ik heb na een paar pogingen een originele gebruikte kachelkraan uit een sloper geplaatst met een set nieuwe o ringen. Misschien dat er ergens nog een originele te vinden is?
-
Oosthoek
- Donateur

Tsja als je een originele uit een sloper kunt krijgen ben je waarschijnlijk beter af dan een PPS exemplaar van JenD of RenD. Orio exemplaren zijn nog steeds in backorder zie ik.
-
Ronnes
- Donateur (2x)

Ik plaatste vroeger de oude kraan gewoon terug met de oude O-ringen ingesmeerd met blauwe siliconen. Bij minstens 3 auto’s zo gedaan, met blijvend resultaat.
-
ahbijker
- Donateur (4x)

De kachelkraan lekt meer en meer. Wat een prutding….
Ik vraag het toch maar, wie weet. Past een koperen versie my71-80
Ik vraag het toch maar, wie weet. Past een koperen versie my71-80
-
ahbijker
- Donateur (4x)

Dank voor het omzetten van de link.72sonett3 schreef: ↑vr 09 aug, 2024 10:17
-
Oosthoek
- Donateur

De koperen kranen passen hoogstwaarschijnlijk wel, maar in de tijd dat er goede vervangers waren, was de vervanging vele malen beter dan het verleden; de koperen kranen draaiden veel stroever dan hun toekomstige vervangers.
-
Ruud 9.3
- Donateur

Ik heb hier nog een originele kunststof kachelkraan liggen, met radiator erbij.
Op de kraan staat alleen SAAB 9480997.
(ik ken alleen de kwaliteit van beide niet, is dat te testen ?)
Als ik de kraan bekijk dan kun je hem met 6 schroeven open maken om bij het bewegende gedeelte te komen.
Krijg je hem dan niet lek vrij op de plaats uit het filmpje ?
Op de kraan staat alleen SAAB 9480997.
(ik ken alleen de kwaliteit van beide niet, is dat te testen ?)
Als ik de kraan bekijk dan kun je hem met 6 schroeven open maken om bij het bewegende gedeelte te komen.
Krijg je hem dan niet lek vrij op de plaats uit het filmpje ?
-
Ruud 9.3
- Donateur

-
ahbijker
- Donateur (4x)

Dank voor de reacties.
Het is eindelijk gelukt met een ouder, maar ‘echt’ Saab exemplaar.
Voordeel is dat ik nu wel heel veel ervaring heb.
Het is eindelijk gelukt met een ouder, maar ‘echt’ Saab exemplaar.
Voordeel is dat ik nu wel heel veel ervaring heb.