Na het ombouwen van mijn 900 s automaat naar hand geschakeld heb ik het volgende probleem.
Bij het accelereren treden er trillingen op aan het rechtervoorwiel ,het zijn niet echt trillingen aan het stuur de wagen trilt.
Ik heb de volgende zaken als vervangen , cardan ,meenemer tegen de versnellingsbak ,chappen, laten uitlijnen wiel uitgebalanceerd ,
ander wiel gestoken ,er liggen nieuwe michelin op .
Ik ben nu bij een ex saab mekanieker langs geweest hem laten rijden en zijn vermoeden was cardan of meenemer .
Bij het thuiskomen cardan weer gedemonteerd alles van vet ontdaan en nergens speling op te vinden .
Ondertussen ook de motorsteunen nagekeken lijken mij ook ok ,factuur aanwezig vorige eigenaar lagers vervangen aan de wielen.
De motor draait prima en bij volle gas geven onder de motorkap is er ook niets abnormaals te zien .
Er is ook geen enkel vreemd geluid, kraken piepen of rammelen te horen ,Het enige wat ik voel is een vreemde gewaarwording als ik achteruit
rij en het stuur helemaal naar rechts draai als of er iets niet goed zit aan het wiel rechts .
Mijn gevoel is cardan is krom of te lang (gevoel) . De vervangcardan komt van de donorauto waar de versnellingsbak uit komt alle bij bj 93
Ook is er geen abnormale speling te voelen als hij op de brug staat .
Hopelijk kan er iemand deze ondertussen hopeloze belg de juiste tip geven mvg vmax
trillingen
-
vel0city
- Donateur (2x)

Re: trillingen
Is de bakklos zelf ook al een keer omgedraaid/vervangen? Passagierskant slijt meestal harder door de uitlaat die er vlak onderdoor loopt en daarmee door de extra hitte het vet in de klos sneller afbreekt. Gebrek aan goede smering is het volgende en de klos slijt langzaam maar zeker in met trillingen bij acceleratie als gevolg.
-
vmax
- Geregistreerd lid
Re: trillingen
Ja deze is ook al vervangen , en huidige van vet ontdaan en ik zie nergens abnormale slijtage