Brandstofpomp werkt niet naar behoren

1978-1993
Plaats reactie
wesleyht
Geregistreerd lid

Brandstofpomp werkt niet naar behoren

Bericht door wesleyht » vr 04 jun, 2021 11:07

Dag allen, ik loop tegen een probleempje aan met mijn Saab 900 Classic. Na 12 jaar stilstaan probeer ik deze dame weer tot leven te wekken.

Als eerste een grote beurt gegeven, nieuwe bougies, nieuwe bougiekabels. Nieuw luchtfilter, brandstoffilter en een oliebeurtje.
De brandstofpomp was kapot en ik heb deze er ook uitgehaald, de complete tank schoongemaakt van binnen en een nieuwe brandstofpomp geplaatst.

Nu kreeg deze eerst stroom en liep de auto ook eventjes. Alleen de volgende dag probeerde ik haar weer te starten maar sloeg ze niet aan, ik hoorde de pomp ook niet zoemen dus ben ik gaan meten. De brandstofpomp kreeg inderdaad geen stroom. De puntjes in de zekeringenbak kregen wel stroom dus ik ging ervanuit dat het probleem in het relais zat. Ik heb een ander relais gevonden en geprobeerd maar ook hiermee slaat de wagen niet aan.

Ik heb zekering 87 en 30 doorverbonden zodat de pomp altijd aan staat en dan slaat de pomp ook wel aan, alleen dan vonkt de auto niet meer. Als die draadjes niet doorverbonden zijn dan slaat doet de brandstofpomp het niet maar is er wel vonk. Iemand enig idee hoe dit kan?

Het gaat om een Saab 900 Classic 8T uit '83

pinguin
Geregistreerd lid

Re: Brandstofpomp werkt niet naar behoren

Bericht door pinguin » do 24 jun, 2021 0:33

Is het al gelukt ? het kan van alles zijn. Wat geprobeerd kan worden is om een (extra) accu in de kofferbak te zetten en de pomp onder stroom te zetten, dan zou hij nog steeds moeten vonken en pompen. leuke test, maar nog niet de meest geweldige lange termijn oplossing. Grote kans dat er ook nog ergens een draadje loopt die "groen licht'' geeft aan de pomp om te gaan pompen wanneer de motor draait. (beveiliging dat als de motor niet draait er ook niet gepompt wordt)

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Brandstofpomp werkt niet naar behoren

Bericht door Sonab » do 24 jun, 2021 8:39

Accu voldoende spanning?
Krijgt de bobine ook prik?
Zitten de pootjes van het brandstofpomprelais 100% vast? Draadjes eronder ook?

Plaats reactie