boxen in de deur (bij harde panelen)

1978-1993
Plaats reactie
turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

boxen in de deur (bij harde panelen)

Bericht door turbopilot » di 29 mei, 2012 23:25

de panelen zijn gemonteerd in een 99, maar komen uit een 900

ik heb harde deurplaten gemonteerd (2 deurs), waarbij het deurhandvat afgedekt wordt met stof
heeft iemand ervaring met montage van speakers in dit gedeelte, voordat ik het paneel verklooi :?:

heb wel eens een voorbeeld in de kaartbak gezien, dat is niet mijn optie

btw rij meestal alleen, de rechterstoel staat naar achteren en van links komt het ook goed door.

ik heb nl een 99 (wel 4 deurs) met 2 Philips speakers in de deur, en verbaas mij er elke keer weer over hoe goed geluid er uit die 2 boxjes komt en hoe r.. het geluid is uit de dashboard speakers bij een 900

ik bedoel dit gedeelte van het paneel, maar dan aan de kant van de gordel

Afbeelding

JanJunior
Geregistreerd lid

Re: boxen in de deur (bij harde panelen)

Bericht door JanJunior » wo 30 mei, 2012 0:35

Ik denk dat het vinden van passende (ondiepe) goede speakers je grootste uitdaging gaat worden, gezien de hoge plaatsing, het slotbedieningsmechanisme en het glas wat daar langs moet kunnen.

Je kunt natuurlijk een vervangingspaneel maken en dat voorzien van de speaker (en dat vervolgens bekleden, dan ziet niemand die speaker nog zitten ook), wat er in het deurpaneel achter die afdekking gebeurt ziet immers niemand maar je zal daar een vrij groot gat moeten maken zodat de speaker past... zo te zien zijn het cabrio-deurpanelen in leder, die wil je natuurlijk zo min mogelijk beschadigen.

Uitgaande van de veronderstelling dat je deze speakers in een 900 wil inbouwen, waarom doe je niet een upgrade van je dashboardspeakers?
Die zijn namelijk ook aan veroudering onderhevig, en gezien de warme positie gaat dat sneller dan bij speakers in de portieren... een nieuw en behoorlijk 2-weg (compo)setje maakt dan echt een wereld van verschil.

't is maar een idee hoor ;)

:O:

Jan

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » wo 30 mei, 2012 12:59

ze zitten in een 99 en ik heb in een andere 99 ook speakers in de deuren in een 4 deurs, dat is nog ondieper.
voor de diepte ben ik niet bang.
vraag mij af of er van het paneel een beetje overblijft

JanJunior
Geregistreerd lid

Bericht door JanJunior » wo 30 mei, 2012 17:11

Mal maken van het inzetstuk, daarmee passen & meten en kijken of je dat naar je zin krijgt.
Pas daarna het gemodificeerde inzetstuk bekleden.
Zo zou ik dat doen, je kunt natuurlijk ook het inzetstuk daar waar je de speaker plaatst verdikken, zeker wanneer je toch later gaat herbekleden is dat wellicht een goede optie..
Snijden in de deurkaart zal je toch moeten (ook al wil je dat eigenlijk niet natuurlijk), maar dat beperk je door de speaker meer het interieur in te laten komen als u begrijpt wat ik bedoel ;)

:O:

Jan

RHallink
Geregistreerd lid

Bericht door RHallink » wo 30 mei, 2012 17:25

Ter inspiratie, zo heb ik de boxen in mijn 99 (met 900 deuren) geplaatst.

Afbeelding

Heb nog wel meer foto's voor de liefhebbers :wink:

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » wo 30 mei, 2012 19:28

Ik heb zelf ook lopen spelen met speakers in de deur (13cm diameter) maar ben er nooit mee verder gegaan.

Heb toen een gat gemaakt in het paneel voor de speaker (non leder wees gerust. ;) ) en had daarna nieuwe stofkappen willen maken met een gat voor de speaker en speakerstof als bekleding zodat je de speakers niet meer zou zien. (dus gewoon zoals je het paneel normaal ziet)

Het waren oude Kenwood speakers met een aardige diepte en dat paste prima, het plastic achter het paneel zou wel weg gelaten moeten worden of aangepast anders paste de speaker niet.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » wo 30 mei, 2012 20:36

1985CC schreef:Geef mij die grijze leren maar dan krijg je van mij een paar "ordinaire" grijze die je kan slopen voor dit luidsprekerproject :wink:
dit setje is van de caab, in de gt zitten ze ook en ik heb nog een setje extra liggen, ooit alvast gekocht voor het project. (maar de rest ontbreekt nog) :wink:

setje in de 99 is donkerblauw en kom je denk ik nog minder tegen dan grijs, vandaar de vraag

zoiets bedoel ik, maar dan aan het andere uiteinde, daar zit nl een gat in de deur
zoals op de foto lukt niet, bij een draairaamuitvoering.

ga toch maar doen denk ik, ik heb mij vandaag weer verbaast over de kwaliteit van de Philips boxjes, zal eens een foto plaatsen

RHallink schreef:Ter inspiratie, zo heb ik de boxen in mijn 99 (met 900 deuren) geplaatst.

Afbeelding

Heb nog wel meer foto's voor de liefhebbers :wink:

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » wo 30 mei, 2012 20:51

Ik heb er ooit eens foto's van gemaakt, maar heb laatst opgeruimt op de schijven... ;-|+

Heb het paneel met gat nog wel ergens liggen, dus kan wel nieuwe foto's maken. :P

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » di 20 apr, 2021 21:24

6,5" speakers in de deurpanelen:

Afbeelding

Bron: https://www.teamtownend.com/2018/12/tidying/

Tubefreak
Donateur
Donateur

Bericht door Tubefreak » ma 26 apr, 2021 10:25

Heel netjes bekleed, mooi gedaan.

Plaats reactie