koelvloeistof verbruik

1978-1993
olav99
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: koelvloeistof verbruik

Bericht door olav99 » di 02 jun, 2015 20:06

Mijn T8 rookte bij het starten als het laatste oordeel, witte wolken uit de uitlaat. Oorzaak bleek als ik me goed herinner te zitten in een lekke pakking van het inlaatspruitstuk. Hier zitten ook koelkanalen in en een van deze kanalen had een verbinding gekregen met het inlaatspruitstuk waardoor en koelvloeistof in de cilinder terecht kwam. Nogmaals, als ik me goed herinner...

gunar
Geregistreerd lid

Bericht door gunar » di 02 jun, 2015 22:21

Lekke pakking inlaatspruitstuk wil dat ook geven. U bent goed van memorie + gis ! :bow:

Waterstroom in de cilinder en/of naar buiten als een stroom water. Stoomwolken die mij aan de dag des oordeels doen terugdenken.

Loshalen inlaatspruitstuk is -wat, nee veel - eenvoudiger dan de cilinderkop (kleppendeksel, uitlaat - zit aan uitlaatspruitstuk vast :oops: -, distributie/timing, etc. etc.). Kost minder werk en maar een nieuwe inlaatspruitstukpakking. Mocht het daar niet de oorzaak zijn is er geen man overboord gevallen.....uit de ark verdwenen. Eerst cilinderkop verwijderen en eventueel daarna vervolgens het probleem gaan lokaliseren bij het inlaatspruitstuk is om die reden - de hoeveelheid werk - een onlogische aanpak.

Het staat mij bij :P dat dan geen sprake is van drukopbouw in het expansievat (met de dop erop !!! :idea: ). My fifty cents/laatste oordeel. :wow:

Mark900i
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Mark900i » di 09 jun, 2015 0:23

nogmaals dank voor de belangstelling we knallen er zelf twee skf lagers voor in en laten uitlaat kassen en klaar voor een jaar....

Mark900i
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Mark900i » di 09 jun, 2015 0:24

lassen ... that is...

Mark900i
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Mark900i » di 09 jun, 2015 0:27

Thanks Gunar...

gunar
Geregistreerd lid

Bericht door gunar » di 09 jun, 2015 21:12

Mark, wat was nu de oorzaak van de koelvloeistoflekkage ?

En kun je nu weer zonder die problemen een jaar met de Saab verder rijden ?

We horen graag hoe het opgelost is. Andere leden van ons forum die plots soortgelijke klachten met de auto hebben kunnen daarmee mogelijk ooit geholpen worden. Met de adviezen en reacties die op dit forum geplaatst zijn.

Mark900i
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Mark900i » za 26 dec, 2020 6:01

Wat is een paar jaartjes.....probleem nog niet verholpen, hoop ik binnenkort wel mee te beginnen, heb auto al die tijd geschorst...

Plaats reactie