SAAB Cabrio 900 SE 2.0 TURBO WEEERRRRR KAPUT!!

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
wiebe
Geregistreerd lid

SAAB Cabrio 900 SE 2.0 TURBO WEEERRRRR KAPUT!!

Bericht door wiebe » do 20 jan, 2011 20:05

Beste Mensen,

4 jaar na dato wederom hoge tikken in de motor (net voorbij Breda in België) met laag getik erbij... Dit dus na Revisie door prutsers in 2006
Zet auto direct aan de kant, gooi wat ATF erbij... motor loopt soepeler en stiller, rij met 70 naar Total (loss) pompstation, en vervolg in fiat 500, om oud en nieuw, naar Parijs.

Nu dus zojuist vernomen dat bij spoeling en daarna nieuwe olie de hele boel in elkaar is gedraaid bij de garage.

En toch houd ik van mijn saab

Nu mijn vraag;

Wie kan mij helpen een vervangend blok erin te plaatsen?

Ik weet dat hier zeer begaafde hobbyisten rond "typen" aangezien ik 4 jaar geleden hier enorm goed ben geholpen.

Ik hoor het graag!!

Wiebe

mark123
Geregistreerd lid

Re: SAAB Cabrio 900 SE 2.0 TURBO WEEERRRRR KAPUT!!

Bericht door mark123 » do 20 jan, 2011 20:10

Terug naar je revisiebedrijf? Hoeveel km heeft blok gelopen na revisie?

wiebe
Geregistreerd lid

Bericht door wiebe » do 20 jan, 2011 20:19

49.689 km.

Het ironische is dat iemand mij bij de toen aanstaande revisie op dit forum zei; Niet doen joh! Na 50.000 ben je weer terug bij af...!

Ik ga uitzoeken wie deze goeroe was...

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » vr 21 jan, 2011 2:53

Tanisha is de redder van de gietijzeren T5 en T7 blokken, zit ergens in de Flevopolder :wink:
Wat verder in het diepe zuiden zit P.Zenden, die weet er ook aardig wat vanaf.
Bij BS problemen altijd ook de oliekoeler laten reinigen, daar kan zich ook wat rotzooi verzamelen die dan weer naar je gereviseerde motor kan lopen.Tevens de hele carterontluchtig vernieuwen, dus dat slangen circus, die slaan van binnen wat dicht en dat vernauwd de doorstroming van de carterdampen.
Welke olie gebruik je in die Saab, na die zware vorstperiode zijn er wel opvallend veel BS slachtoffers, dan is vaak ook je waarde voor de W te hoog.
Is het langdurig koud, dan gaat je olietermostaat veelal niet open, wordt het dan weer wat warmer dan komt er mogelijk opeens weer circa 1 liter ingedikte olie bij. Die vervuild bij lage temperaturen aanzienlijk sneller omdat hij niet goed warm wordt, van uitdampen van benzine en andere schadelijke stoffen komt ook niets terecht.

aZuL2001
Geregistreerd lid

Bericht door aZuL2001 » vr 21 jan, 2011 18:06

Vlak ook Kawaman niet uit.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » za 22 jan, 2011 3:01

Dan moeten Werli uiteraard ook vermelden. Of ook Toni uit Helchteren, maar dat is geen forumrunner.

wiebe
Geregistreerd lid

Bericht door wiebe » wo 02 feb, 2011 13:13

Dank voor al jullie doorverwijzingen!

Ik heb echter voor Tanisha gekozen en daar wordt de oude dame as we speak, vakkundig gerepareerd.

Heeft iemand nog een idee waar je een beige leren elektrische bestuurdersstoel vandaan haalt?
De mijne kan niet meer naar voren "klappen" (kabeltje is stuk) en er zit een grove slijtplek in.

Tweede vraag (Nog niet aan Tanisha gesteld): Hoe onderhoudt je nu de cabrio kap?

Ik heb altijd alleen groene zeep gebruikt, laten intrekken en zeer goed afspuiten. Ook ging ik er altijd mee door de wasstraat, zonder wax.

Zijn er nu impregneer spullen zodat het zwart weer helemaal terugkomt?

Bezemwagen
Geregistreerd lid

Bericht door Bezemwagen » wo 02 feb, 2011 13:18

Hoi Wiebe,

Er is veel geschreven op het forum over het onderhoud aan de kap. Ook over producten die je daarvoor kunt gebruiken.

zoek maar eens op Renovo en RaggTopp in het cabrio sub-forum.

Succes.

Martin

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » wo 02 feb, 2011 13:24

http://www.cabrio.nl/reinigen-cabrioletkap.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie