Vandaag kon ik het niet laten om na een maand of 3 regen en kou weer met open dak naar huis te rijden. Heerlijk!
Alleen viel het volgende me op bij mijn 9-3 uit 98.
- Ik krijg geen foutmelding in de SID als de kofferbak nog open staat, ook niet als de opvangbak nog opgetrokken is. Gelukkig werkt de beveiliging wel want het dak opent niet in die gevallen.
- Geen pieptoon zodra het programma klaar is. Open niet, dicht wel een piep.
- Als ik de knop bij het openen ingedrukt hield na de piep gingen alle ramen naar beneden. Vandaag niet meer.
- Als ik bij open dak de knop van de dakbediening nog een keer in de open stand zet hoor ik ook geen pieptoon, wel heel zacht een motortje oid kort zoemen. Volgens mij had ik dat ook nooit.
- De afdekklep sloot aan 1 kant niet 100% af. Wel vergrendeld maar je hoort hem een beetje klapperen tijdens het rijden. Voor de winter was dit niet zo.
Volgens mij zit hij wel helemaal goed dicht met het dak dicht.
- Als ik de klep zachtjes naar beneden duw op het moment dat hij aan het einde van zijn programma sluit bij het openen van het dak hoor ik wel een pieptoon van de sid, de ramen gaan alleen nog steeds niet naar beneden daarna.
Nu is het geval dat ik een maand of twee geleden mijn auto een beurt had laten geven waarbij de SID opnieuw geprogrammeerd is omdat de servicebeurt melding iedere dag aansprong en de ook melding niet verdween als de ik clear knop lang indrukte. Dat was na het programmeren verholpen. Ik vraag me alleen af of er een verband kant zijn tussen het opnieuw programmeren en bovenstaande bevindingen. Dat de klep niet helemaal sluit lijkt me een mechanisch probleem (al sluit ie dus volgens mij wel goed zodra ik het dak dicht doe) wat er los van staat maar lijkt me ook weer niet van invloed op ontbrekende sid waarschuwingen voor een bv open kofferbak op de pieptoon en openen van ramen. Zit het programma van het dak überhaupt in de SID of zit die op een heel andere plaats?
Ik hoop dat iemand antwoord weet op mijn vragen zodat ik wat minder als leek naar de garage kan.
Alvast bedankt!
Is this SID? (Wat vragen over het dak)
-
jansen
- Donateur (7x)

Zit het programma van het dak überhaupt in de SID of zit die op een heel andere plaats?
Het dak heeft een eigen stuurunit die meldingen doorgeeft aan de Sid display wat ie moet weergeven, maar omdat je meerdere funtie,s niet bevestigd krijgt met piepjes en de ramen open ook niet meer werkt na het openen van je kap, zou ik toch adviseren om zowel sid als ook het cabriodak stuurunit uit te laten lezen op eventuele opgeslagen fouten, want het kan zijn dat je dak stuurunit in een soort noodloop programma zit inverband met op getreden fouten tijdens bediening.
Het dak heeft een eigen stuurunit die meldingen doorgeeft aan de Sid display wat ie moet weergeven, maar omdat je meerdere funtie,s niet bevestigd krijgt met piepjes en de ramen open ook niet meer werkt na het openen van je kap, zou ik toch adviseren om zowel sid als ook het cabriodak stuurunit uit te laten lezen op eventuele opgeslagen fouten, want het kan zijn dat je dak stuurunit in een soort noodloop programma zit inverband met op getreden fouten tijdens bediening.