Aanrijding vóór trouwritje!

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Amazon
Geregistreerd lid

Aanrijding vóór trouwritje!

Bericht door Amazon » ma 23 mei, 2005 20:24

:oops:

Afgelopen zaterdag had ik een trouwritje voor vrienden, het weer zat mee dus wat kon er nog misgaan?

Nog maar een halfuurtje onderweg, rijdt iemand haar Corsa plat op mijn achterkant!

Een flinke klap, ik schelden, want ik ga dus te laat komen én kan waarschijnlijk niet meer voor de dag komen met een platte achterkant.

Toen ik de achterkant bekeek bleek weer eens hoe sterk een Saab is t.o.v. een Opeltje. Mijn bumper was bekrast door het glas van de koplampen en de motorkap van de Corsa en de sierstrip was kapot. Veder helemaal niets!

Het Corsaatje was een centimeter of 15 tot 20 korter. Er was echt niets meer heel aan die voorkant, inclusief radiateur.

Ik heb dus gewoon kunnen rijden. Het viel (voor mij) gelukkig allemaal mee.

Edjes
Geregistreerd lid

Re: Aanrijding vóór trouwritje!

Bericht door Edjes » ma 23 mei, 2005 20:32

Ik zou je auto toch heel goed laten nakijken.
Soms kan er, ondanks dat je weinig ziet, toch schade zijn door vervorming in onderliggende delen, wat wel een behoorlijke kostenpost kan zijn. Dwz, ooit gebeurd bij mij in het verleden (niet saab :oops: )

MXL
Geregistreerd lid

Bericht door MXL » ma 23 mei, 2005 21:51

Is een beetje hetzelfde effect van een suzuki die ik ooit achterop kreeg. De suzuki lijkt op de foto lichtbeschadigd maar achter al het kunstof had hij serieuze schade, mijn trekhaak was dwars door zijn radiator gegaan en mijn bumper had serieuze schade aangericht aan zijn plaatwerk achter de bumper. De suzuki kon niet meer rijden. Mijn schade een kapotte strip en wat krassen op de bumper, onderhuids helemaal niets. Enkele weken later wel een mooie eibach koni kit onder mijn auto, tsja de keuze was makkelijk, onbeschadigde bumper of een nieuw onderstel op kosten van de verzekering.

Afbeelding

Afbeelding

dpw_vd_wijk
Geregistreerd lid

Bericht door dpw_vd_wijk » ma 23 mei, 2005 21:59

Edjes schreef:Ik zou je auto toch heel goed laten nakijken.
Soms kan er, ondanks dat je weinig ziet, toch schade zijn door vervorming in onderliggende delen, wat wel een behoorlijke kostenpost kan zijn. Dwz, ooit gebeurd bij mij in het verleden (niet saab :oops: )
Inderdaad moet je je Saab absoluut laten nakijken. Mijn vader heeft destijds een aanrijding gehad met onze laatste 900 classic. Daar was indirect een passat opgeklapt via de calibra achter mijn pa.
De Saab kon je bijna geen schade zien als leek. De passat en calibra waren beide total loss. Als Saab-liefhebbers zagen wij wel een knik. Was 10.000 gulden schade. Men heeft de auto licht uit elkaar moeten trekken maar vervolgens hebben wij de auto verkocht omdat er nogal wat problemen waren rond het als zakelijke auto over te laten schrijven.

Dus ook al zie je niet direct veel schade, zeker bij een stevige saab kan er dan best voor aardig wat euro's aan schade zijn. Bovendien is het gevaarlijk om met een structureel beschadigde auto te rijden.

Plaats reactie