en mensen.... lekker rondgereden gisteren?

Voor alle Saab cabrio rijders
Arnold SB
Geregistreerd lid

en mensen.... lekker rondgereden gisteren?

Bericht door Arnold SB » ma 08 dec, 2008 15:45

Zondagmiddag prachtig weer op de Veluwe: de garage geopend en de SAAB 900 T16 Cabrio naar buiten gereden. Heerlijk een uur over de Veluwe gereden met de kap open en de verwarming hoog(ook de stoel).
Kwam deze keer eindelijk eens een paar andere SAAB's tegen, maar allemaal met het dak dicht. De bijrijders vinden het meestal lang niet zo leuk, tenzij ze zelf mogen sturen. Nog meer fanaten met het dak open gisteren?
Bij mij thuis verklaren ze me al anderhalf jaar voor gek dat ik met deze temperaturen rondrij met het dak open.

groet Arnold

DaVinz
Geregistreerd lid

Bericht door DaVinz » ma 08 dec, 2008 18:39

heb inderdaad ook mensen gezien met kapje open... mafkezen... die van mij was lekker dicht en verwaming vol aan 8)

900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » ma 08 dec, 2008 19:00

ook doordeweeks mag het dak eraf - zeker op de Veluwe !

ridethewinds
Geregistreerd lid

Bericht door ridethewinds » ma 08 dec, 2008 20:32

Wel gereden maar met het dak erop.... :oops:

900
Geregistreerd lid

Bericht door 900 » zo 14 dec, 2008 22:02

Vandaag open gereden en de kerstboom op de achterbank :D ...

sander69
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sander69 » zo 14 dec, 2008 22:53

Ik dacht vandaag heel stoer even de kap eraf te gooien en een stukje open te rijden.... was toch best fris.... vond het met kap lekkerder..

900 turbo S
Geregistreerd lid

Bericht door 900 turbo S » ma 15 dec, 2008 10:52

heb ook ff met de kap open gereden, was lekker maar frisjes idd. Verwarming vol open was wel nodig

micky
Geregistreerd lid

Re: en mensen.... lekker rondgereden gisteren?

Bericht door micky » ma 15 dec, 2008 10:55

Arnold SB schreef:Zondagmiddag prachtig weer op de Veluwe: de garage geopend en de SAAB 900 T16 Cabrio naar buiten gereden. Heerlijk een uur over de Veluwe gereden met de kap open en de verwarming hoog(ook de stoel).
Kwam deze keer eindelijk eens een paar andere SAAB's tegen, maar allemaal met het dak dicht. De bijrijders vinden het meestal lang niet zo leuk, tenzij ze zelf mogen sturen. Nog meer fanaten met het dak open gisteren?
Bij mij thuis verklaren ze me al anderhalf jaar voor gek dat ik met deze temperaturen rondrij met het dak open.
Zondag hebben we geklust (en dus de deur niet uit).

Zaterdagochtend vroor het: een uitstekende gelegenheid om met open kap boodschappen te gaan doen :D . Je krijgt nogal wisselende reacties 8) .

Overigens rijd ik over de Veluwe naar mijn werk (naja de rand van de Veluwe, naar Apeldoorn). Dan gaat de kap er uiteraard ook af, koud of niet. Regen, sneeuw en hagel zijn wel showstoppers.

Ton77
Geregistreerd lid

Bericht door Ton77 » ma 15 dec, 2008 11:06

mensen die met deze temperatuur met de kap open rijden vind ik erg dapper!

maar dat zijn dan wel echte cabriorijders die elke kans om open te rijden aangrijpen en zo hoort het eigenlijk ook

heb zelf ook weleens met een lage temp rond gereden met de kap open en de verwarming op standje sahara maar vind het dan toch te koud

wat ik helemaal erg vind is het volgende:
mooie lente of zomerdag een graadje of 20+ en dan die cabrio's die dan de kap nog niet open gooien alsof ze niet weten hoe het werkt of zo
waarom koop je dan in vredesnaam een open auto!!

cobra427
Geregistreerd lid

Bericht door cobra427 » ma 15 dec, 2008 11:46

Ton77 schreef:mensen die met deze temperatuur met de kap open rijden vind ik erg dapper!

maar dat zijn dan wel echte cabriorijders die elke kans om open te rijden aangrijpen en zo hoort het eigenlijk ook

heb zelf ook weleens met een lage temp rond gereden met de kap open en de verwarming op standje sahara maar vind het dan toch te koud

wat ik helemaal erg vind is het volgende:
mooie lente of zomerdag een graadje of 20+ en dan die cabrio's die dan de kap nog niet open gooien alsof ze niet weten hoe het werkt of zo
waarom koop je dan in vredesnaam een open auto!!
Ik gebruik mijn CC ook zakelijk en als ik veel moet bellen (zeker op de snelweg), dan doe ik toch echt de kap dicht. (ook los liggende papieren vliegen dan de CC uit)En ja, ook bij perfect cabrio weer! Er moet ook nog een beetje geld verdiend worden. :wink:

Ander argument: Ik heb afgelopen zomer zoveel met de kap opengereden, dat ik wel een beetje te bruin begon te worden. Echt z'n zonnebank hoofd en daar hou ik niet van. (ook niet erg gezond btw)
Dus ook wel eens afgewisseld met de kap dicht en airco aan.

En dan de laatste: Wanneer mijn 2 dochtertjes meerijden op de snelweg, dan gaat ook de kap dicht. (Dat is een eis van de meiden)

Dus......niet te snel oordelen. :wink:

Raydio
Geregistreerd lid

Bericht door Raydio » ma 15 dec, 2008 11:58

Zaterdag een uurtje rondgereden, met de kap open. Als de stoelverwarming en de verwarming aan staan en het windscherm opstaat is er echt niets aan de hand. Ik vind het echt heerlijk, zo lang het maar droog is.

Daarna een kerstboom gekocht die prima achter de bijrijdersstoel past.....sommige medeweggebruikers moesten daar om lachen, maar het past op die manier beter dan in m'n Renault Megane GrandTour....

Hoezo een cabrio onpraktisch?

Ton77
Geregistreerd lid

Bericht door Ton77 » ma 15 dec, 2008 12:31

@ cobra427

tja vervelend een luxeprobleem :wink:

maar het blijkt dat je wel regelmatig open rijd

ik ken mensen die hebben de mooiste cabrio's maar hebben werkelijk nog nooit open gereden en daar doelde ik een beetje op

@ Raydio

geen foto's??

Raydio
Geregistreerd lid

Bericht door Raydio » ma 15 dec, 2008 14:06

@Ton77

Ik kan je wel een foto van onze kerstboom sturen, maar ik heb geen foto's van toen die in de auto stond :D .

Ton77
Geregistreerd lid

Bericht door Ton77 » ma 15 dec, 2008 14:18

:lol: :lol: :lol:

cobra427
Geregistreerd lid

Bericht door cobra427 » ma 15 dec, 2008 15:56

Ton77 schreef:@ cobra427

tja vervelend een luxeprobleem :wink:

maar het blijkt dat je wel regelmatig open rijd

ik ken mensen die hebben de mooiste cabrio's maar hebben werkelijk nog nooit open gereden en daar doelde ik een beetje op

@ Raydio

geen foto's??
OK, als je dat bedoelt, dan snap ik je voor 100%. (Tja, of ze kopen een cabrio omdat ze hem mooier vinden natuurlijk :? )

Plaats reactie