9-3 achterruit verwarming/ verwarmde spiegels defect?

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
dwars
Geregistreerd lid

9-3 achterruit verwarming/ verwarmde spiegels defect?

Bericht door dwars » za 08 nov, 2008 17:57

bij onze 9-3 cabrio doet de achterruitverwarming/verwarmde spiegels het niet? :? Het zal dus geen kabel-breuk zijn vermoed ik: iemand een idee hoe de zoektocht te beginnen? Als ik de knop indruk gaat wel gewoon het signaal-tekentje in het acc-display aan. Dus de knop kan ik ook "uitsluiten" ? mss een relaispropje? :idea: Graag advies of tips :?:

alvast bedankt

Nick
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Nick » za 08 nov, 2008 18:28

zekering gecheckt?

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » zo 09 nov, 2008 10:42

Het relais zou ook kapot kunnen zijn.

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » zo 09 nov, 2008 10:55

Het zouden, wanneer het om een SAAB 9-3 'Classic', het model van 1998 - 2002 zou gaan, zekering1 (30A),
aan de linker kant van het dashboard moten gaan en relais H moeten gaan en dat relais zit dan links onder
het dashboard. :idea:
Een en ander volgens de vraagbaak van de SAAB 9-3 1998 - 2002. :wink:

dwars
Geregistreerd lid

Bericht door dwars » zo 09 nov, 2008 12:11

idd die zekering 1 (30A) was kaput? werkt inmiddels weer. Bedankt voor het meedenken.

Normaal gaat alleen een zekering toch stuk bij overbelasting/sluiting?. maar ff uitproberen zo.

Nick
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Nick » zo 09 nov, 2008 14:14

misschien een beetje ver gedacht, maar het zou kunnen dat er sluiting zit in de spiegels of de een van de connectoren naar de kap of in de deur. deze delen bewegen veel (kap open/dicht, deur open/dicht) ik zou dat even nalopen in ieder geval.

dwars
Geregistreerd lid

Bericht door dwars » zo 09 nov, 2008 14:18

ja goeie tip :idea: , ff alle stekkerkes nalopen :!:

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » zo 09 nov, 2008 19:50

Als er al een probleem zou zijn met de bedrading dan is, wat mij betreft, de bedrading naar de achterruit-
verwarming het meest verdacht, dan die van de linker deur en dan pas die van de rechter deur. :idea:

sander69
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sander69 » zo 09 nov, 2008 22:53

TCSE schreef:misschien een beetje ver gedacht, maar het zou kunnen dat er sluiting zit in de spiegels of de een van de connectoren naar de kap of in de deur. deze delen bewegen veel (kap open/dicht, deur open/dicht) ik zou dat even nalopen in ieder geval.
De elec spiegels van mijn cabrio zijn ook defect; evenals de knop in de linkerdeur die de kofferbak opent.n Zekeringen zijn ok; wellicht ook sluiting in het een of ander?

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » ma 10 nov, 2008 11:10

De klacht van Sander lijkt erop te duiden dat er een stekker los is. Of dat het deurpaneel (van het linkerportier) eraf is geweest en dat bij het terugplaatsen een of meredere stekkers zijn vergeten.

sander69
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sander69 » di 11 nov, 2008 0:28

WimZ schreef:De klacht van Sander lijkt erop te duiden dat er een stekker los is. Of dat het deurpaneel (van het linkerportier) eraf is geweest en dat bij het terugplaatsen een of meredere stekkers zijn vergeten.
Dan denk ik dat ik het deurpaneel er maar eens af moet trekken om te kijken of dit idd zo is.....

dank je wel voor de tip

Plaats reactie