Kap sluit niet goed

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Ronald en Mariska
Geregistreerd lid

Kap sluit niet goed

Bericht door Ronald en Mariska » ma 31 mar, 2008 13:50

Hallo allemaal,

Afgelopen weekend weer heerlijk open gereden, maar hierbij wel ontdekt dat de kap niet meer goed sluit. Het gaat hier om een 9-3 Cabrio van november 2000. Als ik de kap sluit, begint dat goed: het deksel gaat open, de kap komt omhoog, de achterkant van de kap gaat goed omhoog, het deksel gaat weer dicht, maar dan stopt ie ermee. Het laatste stukje van de kap gaat dus niet meer dicht. Als we hem een beetje helpen door de achterkant van de kap naar beneden te duwen, gaat het weer goed: hij trekt zelf de kap aan de achterkant en de voorkant strak.

Ik hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel en misschien zelfs een oplossing weten.

Alvast heel erg bedankt.

Groetjes, Mariska

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » ma 31 mar, 2008 18:45

Hoogstwaarschijnlijk hetzelfde probleem als in dit topic. :idea:

900
Geregistreerd lid

Re: Kap sluit niet goed

Bericht door 900 » di 16 dec, 2008 11:51

Ronald en Mariska schreef:Hallo allemaal,

Afgelopen weekend weer heerlijk open gereden, maar hierbij wel ontdekt dat de kap niet meer goed sluit. Het gaat hier om een 9-3 Cabrio van november 2000. Als ik de kap sluit, begint dat goed: het deksel gaat open, de kap komt omhoog, de achterkant van de kap gaat goed omhoog, het deksel gaat weer dicht, maar dan stopt ie ermee. Het laatste stukje van de kap gaat dus niet meer dicht. Als we hem een beetje helpen door de achterkant van de kap naar beneden te duwen, gaat het weer goed: hij trekt zelf de kap aan de achterkant en de voorkant strak.

Ik hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel en misschien zelfs een oplossing weten.

Alvast heel erg bedankt.

Groetjes, Mariska
Weet je al wat er aan de hand was? Ik heb hetzelfde (93 uit 2002), alles gaat goed maar op het eind stopt de kap er mee. Na een paar keer met het "roof"knopje gespeeld te hebben doet hij het wel weer.
Heb het reservoir gecontroleerd en daar zit nog genoeg in.
Heb hem toch maar even weggebracht om na te laten kijken.

Groeten

Plaats reactie