Saab cabrio in de wasstraat?
-
Kats
- Geregistreerd lid
Saab cabrio in de wasstraat?
Weet iemand toevallig of een Saab cabriolet zonder kleerscheuren de wasstraat aankan? Tot nog toe altijd met emmer en spons gewerkt, maar de wasstraat zou wel makkelijk zijn. Graag advies in deze.
-
dpw_vd_wijk
- Geregistreerd lid
Re: Saab cabrio in de wasstraat?
Hoort zoiets niet in het handleidingenboekje van de auto te staan onder het kopje "reinigen exterieur en interieur" of iets soortgelijks? Bij de meeste auto's staat daar dan vaak wel of je ermee veilig door de wasstraat kan. Zeker bij een cabrio vind ik dat dat erin hoort te staan.Kats schreef:Weet iemand toevallig of een Saab cabriolet zonder kleerscheuren de wasstraat aankan? Tot nog toe altijd met emmer en spons gewerkt, maar de wasstraat zou wel makkelijk zijn. Graag advies in deze.
-
tenhallers
- Geregistreerd lid
Wasstraat wordt over het algemeen afgeraden. Chemicalien in de zeep zouden de kwaliteit van de kap snel doen afnemen.
(zeer sporadisch zou best moeten kunnen, en wellicht ook leuke test op waterdichtheid (?)).
Voor de kap wordt nogal eens basale groene zeep en veel (heel veel) water aangeraden.
Spons kan het nadeel hebben dat deze rommel achterlaten op de kap. Borstel werkt beter.
Ik prefereer de doe-het-zelf hoge druk spuit.
Meer info elders op dit forum, op http://saab.pagina.nl/ -> link: prikbord.
Olivier
(zeer sporadisch zou best moeten kunnen, en wellicht ook leuke test op waterdichtheid (?)).
Voor de kap wordt nogal eens basale groene zeep en veel (heel veel) water aangeraden.
Spons kan het nadeel hebben dat deze rommel achterlaten op de kap. Borstel werkt beter.
Ik prefereer de doe-het-zelf hoge druk spuit.
Meer info elders op dit forum, op http://saab.pagina.nl/ -> link: prikbord.
Olivier
-
Ranja
- Geregistreerd lid
Ik zou het niet proberen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

-
verde900
- Donateur

Het kan probleemloos.
Ik begreep in het SAAB Magazine van een cabriokappenleverancier dat als je onder de rook van Schiphol woont er voldoende troep in de lucht zit om een linnen kap te doen vergaan in een jaar of 4-5, dan zal dat wasstraat wassen toch geen echt negatieve invloed meer hebben.
Ik begreep in het SAAB Magazine van een cabriokappenleverancier dat als je onder de rook van Schiphol woont er voldoende troep in de lucht zit om een linnen kap te doen vergaan in een jaar of 4-5, dan zal dat wasstraat wassen toch geen echt negatieve invloed meer hebben.
-
9000 freak
- Geregistreerd lid
Neej als je dan bij schiphol woont niet nee.
Onze dealer zei dat wij met de auto beter niet in de wasstraat kunnen vanwege de lak, maar dat de kap dat wel zou aankunnen
dusjaah..ik weet het ook niet.
Onze dealer zei dat wij met de auto beter niet in de wasstraat kunnen vanwege de lak, maar dat de kap dat wel zou aankunnen
-
John
- Geregistreerd lid
Ik doe mijn classic cabrio voor geen goud door de wasstraat, maar mijn buurman stuurt zijn NG 900 cabrio er fluitend doorheen.
Waarom ik het niet doe? Omdat ik er over 30 jaar nog in wil rijden. Waarom mijn buurman het wel doet? Omdat hij waarschijnlijk over een paar jaar een nieuwe(re) Saab cabrio heeft en minder wakker ligt van een eventuele veroudering van het dak.
Waarom ik het niet doe? Omdat ik er over 30 jaar nog in wil rijden. Waarom mijn buurman het wel doet? Omdat hij waarschijnlijk over een paar jaar een nieuwe(re) Saab cabrio heeft en minder wakker ligt van een eventuele veroudering van het dak.
-
dpw_vd_wijk
- Geregistreerd lid
Ik kan me zo voorstellen dat een hogedrukspuit zowieso beter schoonmaakt. Wij poetsen de auto's altijd nog wat bij als ze uit de wasstraat komen en dat is zo af en toe echt nodig. Je moet trouwens wel oppassen met zo'n hogedrukspuit. Volgens mijn vader heeft hij vroeger auto's gehad waaronder een VW Scirocco I en ik meen ook Saabs waar je de lak al met een normale tuinslang eraf spoot. Dat was in de tijd dat men overging naar milieuvriendelijke lakken geloof ik.John schreef:Ik doe mijn classic cabrio voor geen goud door de wasstraat, maar mijn buurman stuurt zijn NG 900 cabrio er fluitend doorheen.
Nou kan ik me voorstellen dat de auto's met die lakken ondertussen allemaal al verrot zijn, maar toch...
-
Ranja
- Geregistreerd lid
Waarom willen jullie de auto's door een wasstraat halen?
Als je echt van je Saabje houd was je hem gewoon met de hand!!!
Als je echt van je Saabje houd was je hem gewoon met de hand!!!
-
op
- Donateur (4x)

De hogedrukspuit kan meer kwaad dan de wasstraat.De hogedrukspuit zou ik nooit op een cabrio kap zetten, met een hogedrukspuit heb ik ooit lang geleden raamrubbers van een renault clio vernield door er van 10 cm afstand op te spuiten
. het zag eruit alsof ik er een sigaret op had uitgedrukt, zo sterk is die straal. Als je niet uitkijkt met de stof van je kap kan die ook vervormen en of die dan nog waterdicht is
wat staat hierover in het instructieboekje van de cabrio? Ze zouden er wel voor moeten waarschuwen.
wat staat hierover in het instructieboekje van de cabrio? Ze zouden er wel voor moeten waarschuwen.
-
9000 freak
- Geregistreerd lid
ik heb wel eens een renault espace, van me buurman gewassen, die had ook van die slappe raamrubbers, dus aan de hogedrukspijt zal het egt niet gelegen hebben, dat weet ik zeker. 
-
verde900
- Donateur

Zet zo'n spuit eens op de achterspoiler van een klassieke 900, daar valt dus zo een gat in,dpw_vd_wijk schreef:Ik kan me zo voorstellen dat een hogedrukspuit zowieso beter schoonmaakt
zelfs een autoband beschadig je met zo'n spuit, ik ben bang dat de flarden van je kap komen, neem dan maar een wasstraat.
-
S@@B
- Geregistreerd lid
Ook ik ben niet van plan mijn classic cabrio ooit nog weg te doen, maar toch pak ik tegenwoordig wel eens een de wasstraat. Maar nooit een programma met WAX. Zomers was ik elke 1 a 2 weken de kap met de hand en de kap is dan ook nog strak en zwart.
Maar als ik s'winters tussen twee kwaden moet kiezen weet ik het wel.
De moderne wasstraten zijn hardstikke goed. Als je 's-winters door koude of vorst de auto niet kunt wassen (maar de auto wel onder de pekel zit) rijd ik mooi door een wasstraat.
Een cabrio kap heeft sowieso niet het eeuwige leven. Daarentegen kan je plaatwerk WEL 30 jaar meegaan zonder er aan te hoeven lassen. (Bovendien begint Schiphol zo een beetje waar mijn achtertuin ophoudt (net als de ring A10, de A9 en de A4), dus de kans dat de cabrio ouder wordt dan zijn baasje is groot.)
De hogedrukspuit is écht dodelijk en als je zuinig op je auto bent gebruik je die hooguit voor de bodemplaat en de wielkasten.
De moderne wasstraten zijn hardstikke goed. Als je 's-winters door koude of vorst de auto niet kunt wassen (maar de auto wel onder de pekel zit) rijd ik mooi door een wasstraat.
Een cabrio kap heeft sowieso niet het eeuwige leven. Daarentegen kan je plaatwerk WEL 30 jaar meegaan zonder er aan te hoeven lassen. (Bovendien begint Schiphol zo een beetje waar mijn achtertuin ophoudt (net als de ring A10, de A9 en de A4), dus de kans dat de cabrio ouder wordt dan zijn baasje is groot.)
De hogedrukspuit is écht dodelijk en als je zuinig op je auto bent gebruik je die hooguit voor de bodemplaat en de wielkasten.
-
dpw_vd_wijk
- Geregistreerd lid
Gelukkig heb ik nog nooit een hogedrukspuit gebruikt om een auto te wassen. Mijn auto en die van ons thuis gaan alleen door de wasstraat of worden met de hand schoongemaakt. Ik wist niet dat de stralen van zo'n spuit zo krachtig waren, is dat niet in te stellen?S@@B schreef:Ook ik ben niet van plan mijn classic cabrio ooit nog weg te doen, maar toch pak ik tegenwoordig wel eens een de wasstraat. Maar nooit een programma met WAX. Zomers was ik elke 1 a 2 weken de kap met de hand en de kap is dan ook nog strak en zwart.