dak blokkeert

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
fwwierckx
Geregistreerd lid

dak blokkeert

Bericht door fwwierckx » za 17 jun, 2017 22:00

Heb een SAAB 9.3 CABRIO VAN 1999. Bij thuiskomst probeerde ik mijn dak te sluiten maar er lag wat op mijn achterbank. Hierdoor blokkeerde de voortgang van het weer in normale dichtstand brengen van de kap. Geen beweging meer. Op display krijg ik "shift soft top".
Vraag hoe krijg ik alles weer normaal, wat te doen mijn dak staat nu niet geheel gesloten. graag advies. groet Frits Wierckx

jaap noord
Geregistreerd lid

Re: dak blokkeert

Bericht door jaap noord » zo 18 jun, 2017 11:16

Kun je het dak ook niet meer inklappen?

fwwierckx
Geregistreerd lid

Bericht door fwwierckx » zo 18 jun, 2017 11:31

Nee, alles staat geblokt. ANWB laten komen en die denken dat er smeltzekering doorgebrand is, maar ze hadden geen manuel dus moet de expert van Dongen maar even kijken denk ik. groet en dank voor reactie. Overigens het dak is wel dicht alleen de vergrendeling niet. We jammer dat ik even niet open kan rijden met dit weer.

groet Frits Wierckx

jaap noord
Geregistreerd lid

Bericht door jaap noord » zo 18 jun, 2017 12:07

Het is nu inderdaad mooi cabrio weer. Als het goed is zit de zekeringen links achter in de kofferbak. Op de controle unit. Achter het "behang" misschien kun je hem zelf vinden en uitwisselen, kun je weer rijden.

stevanom
Donateur
Donateur

Bericht door stevanom » zo 18 jun, 2017 19:49

ligt er niets in je koffer die de onderkant van de zak waarin je dak valt omhoog duwt? Want dan kan je het ook vergeten...

jaap noord
Geregistreerd lid

Bericht door jaap noord » ma 19 jun, 2017 18:31

Nog nieuws?

fwwierckx
Geregistreerd lid

Bericht door fwwierckx » do 22 jun, 2017 10:42

Ja, heb afspraak gemaakt bij van Dongen in Zeeland, was druk dus kan pas volgende donderdag.
Groet en dank voor reacties frits wierckx

fwwierckx
Geregistreerd lid

Bericht door fwwierckx » do 29 jun, 2017 12:10

Beste Saab enthousiasten. Nog een laatste reactie.Vandaag bij van Dongen geweest, alles werkt weer naar behoren voor 51 € inclusief BTW. Jammer dat het 2 uur rijden is, maar prima vakmanschap. Groet Frits Wierckx
Blauwe 9.3 cabrio uit 1999 met 277.000km ,beige leren bekleding ,geen turbo

nastydrive
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door nastydrive » do 29 jun, 2017 14:56

Wat was het probleem :D

jaap noord
Geregistreerd lid

Bericht door jaap noord » do 29 jun, 2017 18:54

Ja dat willen we weten natuurlijk. Eens zien hoe ver wij in of uit de buurt van de vakman zitten.

fwwierckx
Geregistreerd lid

Bericht door fwwierckx » vr 30 jun, 2017 11:27

Beste Saabvrienden. Geruime tijd was het openen van het dak niet feilloos. Tonneau bleef haaks op de kap staan.Met een beetje handmatige hulp was hier goed mee te leven. Dit euvel had ik al eerder gehad (breekpen kapot) maar kon door garage niet gemaakt/geconstateerd worden. Toen onlangs de zaak volledig blokkeerde door eigen onhandigheid te veel spullen op achterbank. (niets van het dak reageerde nog) heb ik wegenwacht gebeld die het dak dusdanig maakte dat ik weer kon rijden , echter de vergrendeling van het dak werkte niet. Wegenwacht vermoedde een kapotte zekering maar wist het niet zeker en elektrisch schema ontbrak. Dat is het moment dat ik van Dongen heb gebeld. Na aantal dagen wachten kon ik terecht en werd alles gerepareerd (zie andere reacties).

Afdoende info , groet Frits Wierckx

Plaats reactie