Windscherm bij lange bestuurder
-
oosteroo
- Geregistreerd lid
Windscherm bij lange bestuurder
Ik bezit een 9-3 1.8t Cabrio uit begin 2007. Zelf ben ik 1.98m en heb de stoel geheel naar achteren staan en dat zit heerlijk. Nu heb ik laatst een windscherm geprobeerd maar daarbij kon de voorstoel leuning niet geheel naar achteren zodat ik lekker kan zitten.
Kent iemand een oplossing, een windscherm wat ook past bij langere personen?
Kent iemand een oplossing, een windscherm wat ook past bij langere personen?
-
sjaak-dimphie
- Geregistreerd lid
Re: Windscherm bij lange bestuurder
Heeft u een "vast" scherm geprobeerd dat alleen opgeklapt kan worden of een scherm dat opgeklapt EN opgevouwen kan worden.
Naar mijn inschatting geeft het laatste ca 8 cm meer verstelmogelijkheid van de stoelen.
Mijn scherm is momenteel in de "forumuitleen" dus u mag het ook wel uitproberen al;s u wilt.
Naar mijn inschatting geeft het laatste ca 8 cm meer verstelmogelijkheid van de stoelen.
Mijn scherm is momenteel in de "forumuitleen" dus u mag het ook wel uitproberen al;s u wilt.
-
Nick
- Donateur (2x)

Ha dorpsgenoot, je mag mijne ook wel even lenen. Ik heb een uit-een-stuk-past-niet-in-de-koffer-versie 
-
Mac O.
- Geregistreerd lid
Ik ben zelf 2.03mtr maar heb geen probleem in onze 9-3 cabrio (2004) met inklapbaar windscherm. Ik kan inderdaad ietsje minder ver naar achter, maar dat verschil is zó minimaal dat het eigenlijk niet hinderlijk is.
-
oosteroo
- Geregistreerd lid
Heb je een orgineel Saab scherm of een ander fabrikaat?Mac O. schreef:Ik ben zelf 2.03mtr maar heb geen probleem in onze 9-3 cabrio (2004) met inklapbaar windscherm. Ik kan inderdaad ietsje minder ver naar achter, maar dat verschil is zó minimaal dat het eigenlijk niet hinderlijk is.
-
H.Geertsema
- Geregistreerd lid
Ik had in mijn vorige Saab cabriolet tijdelijk een windscherm van een Mercedes R129. Deze pastte goed (de zijsteunen rusten dan op de zijbekleding) en de stoelen en leuningen konden heel ver naar achteren ...

-
Benaero
- Donateur (6x)

Toen ik voor mijn vorige cabrio 2004 Aero op zoek was naar een origineel windscherm vertelde een deskundige mij dat je voor een Aero ook een ander windscherm nodig had. Dat had te maken met de dikte van de stoelen en de harde achterzijde. Een niet origineel scherm zou überhaupt problemen op kunnen leveren. Toen, maar ook met mijn huidige 2009 Aero, moet je nog oppassen met de rugleuning. Als die te ver achterover staat komt deze tegen het scherm aan. Dus dan kan de stoel wel in de achterste stand maar moet de rugleuning voldoende rechtop staan.
-
Nick
- Donateur (2x)

Kan iemand met een origineel windscherm de afstand meten tussen de hoofdsteun achterbank en de bovenste rand van het scherm? Ik zal dat zo even meten voor mijn after market versie, dan weet de TS of hij het beste voor een inklapbaar scherm kan gaan, of een aftermarket. Mocht dit voor de twee te weinig zijn, dan is inderdaad zo'n custom made plexiglas windscherm(SISA) een optie?

-
raspaardje
- Donateur

Volgens mij bestaat er maar 1 soort stoel voor een >2003 cabrio.
Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk
-
oosteroo
- Geregistreerd lid
Hi Nick, Het scherm, dat op het plaatje staat, heb ik al geprobeerd. Dat werkt niet. Ik krijg de indruk dat een orgineel scherm mijn beste optie is, dus die moet ik een keer proberen. Dus als er iemand is uit de Haarlem/Amsterdam regio met een orgineel windscherm, zou ik dat een keer willen passen.
NJ8 schreef:Kan iemand met een origineel windscherm de afstand meten tussen de hoofdsteun achterbank en de bovenste rand van het scherm? Ik zal dat zo even meten voor mijn after market versie, dan weet de TS of hij het beste voor een inklapbaar scherm kan gaan, of een aftermarket. Mocht dit voor de twee te weinig zijn, dan is inderdaad zo'n custom made plexiglas windscherm(SISA) een optie?
-
Haprego
- Geregistreerd lid
Ik begrijp niet precies hoe je meten wilt Nick. Ik heb het als volgt gedaan.NJ8 schreef:
Kan iemand met een origineel windscherm de afstand meten tussen de hoofdsteun achterbank en de bovenste rand van het scherm? Ik zal dat zo even meten voor mijn after market versie, dan weet de TS of hij het beste voor een inklapbaar scherm kan gaan, of een aftermarket. Mocht dit voor de twee te weinig zijn, dan is inderdaad zo'n custom made plexiglas windscherm(SISA) een optie?
Deze afstand is 68cm.

Deze afstand is 48cm.

Het gaat hier om een opvouwbaar windscherm van Saab.
Ook hier kom je natuurlijk op enig moment met je stoel tegen het windscherm, wanneer de stoel maar voldoende naar achteren en in de lig-stand gezet wordt.
Met mijn 1,96cm heb ik er geen last van, maar ik houd ervan om rechtop te zitten.
Adri.
-
Nick
- Donateur (2x)

Ja precies, zo bedoelde ik Adri.
Waar jij 48cm meet zit ik op 57,5cm.
Conclusie; origineel SAAB biedt meer mogelijkheden voor lange mensen.
Waar jij 48cm meet zit ik op 57,5cm.
Conclusie; origineel SAAB biedt meer mogelijkheden voor lange mensen.
-
Haprego
- Geregistreerd lid
Ok, da's bijna 10 cm meer ruimte. Dat scheelt zeker.