Voor alle Saab cabrio rijders
-
BergenB
- Donateur (4x)

Bericht
door BergenB » do 30 mar, 2017 8:28
Na vorig jaar met het Saab virus besmet te zijn geraakt en al regelmatig van dit forum gebruik te hebben gemaakt word het nu tijd om me even voor te stellen. Zoals gezegd, vorig jaar me eerste Saab Cabrio aangeschaft maar ook snel weer weg gedaan omdat dit toch niet echt de auto was die ik zocht (Duitse import met onbekende historie) en een handgeschakelde wat ik toch niet echt bij het Cabrio rijden vind passen. Maar toch dusdanig verliefd geworden op de tijdloze lijnen van dit model dat ik toch weer op zoek ben gegaan naar iets wat me beter paste en nu een originele Nederlands Aero gevonden met aantoonbare 88K op de teller en natuurlijk een automaat
En alhoewel ik zeer blij met de nieuwe aanwinst ben zijn er toch ook nog wel wat puntjes die nog om wat aandacht vragen, zo zijn de zijpanelen achter aardig beschadigd en ben ik van plan deze volgende winter opnieuw te laten bekleden met leer. En ook niet onbelangrijk, heeft het dak in heftige regen toch nog enige last van lekkage maar ik hoop dat dit eerdaags onder garantie verholpen word.
Eerst maar is even lekker toeren deze zomer en hopen dat er een hoop open gereden kan worden

-
raspaardje
- Donateur

Bericht
door raspaardje » do 30 mar, 2017 9:21
Welkom op het Saabforum!
Met de temepraturen van vandaag en morgen kan het dak natuurlijk gemakkelijk open...

Mooie Caab zo met een licht interieur, geniet ervan.
Lekkage dak: waar precies, wellicht dezelfde problematiek als hier?
viewtopic.php?f=37&t=131453&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Nick
- Donateur (2x)

Bericht
door Nick » do 30 mar, 2017 9:24
Mooi apparaat en welkom.
Als ik in je schoenen zou staan tav het dak, dan zou ik gaan voor een nieuw dak. De rest is altijd lapwerk. De daken van de SC van 2003 en 2004 staan erom bekend van mindere kwaliteit te zijn. Bij heftige regen komt het door de porieen heen, en helpt inpregneren niet meer. Daarnaast is het dak al 12 jaar en heeft zn levensduur gehad. Een nieuw sonneland a5 dak kost 699 ex montage, dus misschien kan je iets regelen met je garantie gever. Ben je meteen van al het gezeur af wn de kmstand is deze caab waard om nog lang te houden toch?
-
BergenB
- Donateur (4x)

Bericht
door BergenB » do 30 mar, 2017 10:28
NJ8 schreef:Mooi apparaat en welkom.
Als ik in je schoenen zou staan tav het dak, dan zou ik gaan voor een nieuw dak. De rest is altijd lapwerk. De daken van de SC van 2003 en 2004 staan erom bekend van mindere kwaliteit te zijn. Bij heftige regen komt het door de porieen heen, en helpt inpregneren niet meer. Daarnaast is het dak al 12 jaar en heeft zn levensduur gehad. Een nieuw sonneland a5 dak kost 699 ex montage, dus misschien kan je iets regelen met je garantie gever. Ben je meteen van al het gezeur af wn de kmstand is deze caab waard om nog lang te houden toch?
Inderdaad, ik ben er ook bang voor dat het dak zijn beste tijd gehad heeft. Hij is al een keer terug geweest om er naar te kijken, toen is het geimpregneerd en hebben ze alle rubbers na gelopen. Maar nu na weer een paar fikse regenbuien kwam er onder het rijden en bij optrekken en rechtse bochten toch weer een behoorlijke hoeveelheid water uit de plast deklijst bij het voorraam en uit het knik punt van de kap bij het kleine achter raampje.
Ik denk dat ik de optie van een nieuwe kap toch maar even aan ga kaarten en kijken of ze daar voor openstaan. Mij werd wel verteld dat ze nog nooit een kap zelf hadden zien lekken maar als ik nu hoor dat de kappen van dit bouwjaar er al om bekend staan ga ik toch even verder vragen.
-
bob_z
- Geregistreerd lid
Bericht
door bob_z » do 30 mar, 2017 15:49
Welkom! Mooie auto! En wat een fijne km-stand zeg!
Ik verbaasde me erover dat een nieuw cabriodakje 'maar' 699eur kost, is wel alleen de buitenkant neem ik aan.
-
rutgerreinier
- Donateur

Bericht
door rutgerreinier » do 30 mar, 2017 16:27
Ik dacht compleet 3 laags.
Kijk maar even op marktplaats. Ex montage.
-
BergenB
- Donateur (4x)

Bericht
door BergenB » do 30 mar, 2017 18:48
bob_z schreef:Welkom! Mooie auto! En wat een fijne km-stand zeg!
Ik verbaasde me erover dat een nieuw cabriodakje 'maar' 699eur kost, is wel alleen de buitenkant neem ik aan.
Dank je, en ja die km stand was ik naar op zoek.
Die €699 valt inderdaad heel erg mee en zo'n mooie bordeaux rode kap zal hem zeker goed staan. Maar ja dan moet ie er wel nog op, weet iemand of dat een klus is die je zelf zou kunnen doen als je twee rechterhanden hebt?
-
Borggreve
- Donateur (6x)

Bericht
door Borggreve » wo 05 apr, 2017 9:06
Hi, alweer een fraai exemplaar op de weg!
Zie 'em graag live op een cabriomeeting.
Mvrgr,
Adrian
-
BergenB
- Donateur (4x)

Bericht
door BergenB » wo 05 apr, 2017 9:36
Borggreve schreef:Hi, alweer een fraai exemplaar op de weg!
Zie 'em graag live op een cabriomeeting.
Mvrgr,
Adrian
Beste Adrian,
Die meeting gaat er zeker een keer van komen maar zit momenteel nog op de meest onregelmatige tijden in het buitenland en het lijkt wel of dit telkens is als er een meeting is. Hoop dat het deze zomer toch een keer gaat lukken

-
Ary
- Geregistreerd lid
Bericht
door Ary » do 06 apr, 2017 16:41
Dat is echt een mooie auto, mn door de kleurstelling zowel buiten als binnen.
Zou persoonlijk een creme kleurige kap nemen.
-
DionHPT
- Geregistreerd lid
Bericht
door DionHPT » do 06 apr, 2017 17:26
Sluit me aan bij Ary...
wat een mooie auto. Ben zelf ook groot 9-3 Aero Cabriolet fan

-
Ary
- Geregistreerd lid
Bericht
door Ary » do 06 apr, 2017 18:07
Zie nu dat je uit Bergen komt, veel zeemeeuwen daar en die vliegen niet ondersteboven. Dus zou de kap wel goed impregneren als ik jou was.
-
BergenB
- Donateur (4x)

Bericht
door BergenB » do 06 apr, 2017 18:31
Ary schreef:Zie nu dat je uit Bergen komt, veel zeemeeuwen daar en die vliegen niet ondersteboven. Dus zou de kap wel goed impregneren als ik jou was.
haha, dat is wel zeker maar heb ik bij de nieuwe Cabrio er ook nog maar een garage bij aangeschaft zodat ie lekker naar binnen kan. En ja, zo'n creme kleurige kap weet ik toch niet, ik ben er nog niet helemaal over uit

-
DionHPT
- Geregistreerd lid
Bericht
door DionHPT » do 06 apr, 2017 18:34
Ik wil zelf een grijze... maar dat is weer heel wat moeilijker